ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՀՅԴ Բյուրո
  • Հարցազրույցներ

Հ.Յ.Դ. Բիւրոյի անդամ Դաւիթ Իշխանեանի հարցազրոյցը «Ազատ Օր»ին

22 Դեկտեմբեր 2022

­Դեկ­տեմ­բե­րի ա­ռա­ջին տաս­նօ­րեա­կին աշ­խա­տան­քա­յին այ­ցե­լու­թեամբ Ա­թէնք գտնո­ւե­ցաւ Հ.Յ.Դ. ­Բիւ­րո­յի ան­դամ եւ Ար­ցա­խի Ազ­գա­յին ժո­ղո­վի պատ­գա­մա­ւոր ­Դա­ւիթ Իշ­խա­նեան, որ Ար­ցա­խի հիմ­նա­հար­ցին շուրջ հան­դի­պում­ներ ու­նե­ցաւ յու­նա­կան քա­ղա­քա­կան գոր­ծօն­նե­րու հետ։ Այս այ­ցե­լու­թեան ա­ռի­թով «Ա­զատ Օր» հար­ցազ­րոյց մը ու­նե­ցաւ ըն­կե­րոջ հետ, ո­րուն գլխա­ւոր մա­սե­րը կը ներ­կա­յաց­նենք ստո­րեւ։

­Պա­տե­րազ­մէն եր­կու ու կէս տա­րի վերջ կրնանք պա­տաս­խա­նել, թէ ո­րո՞նք էին պատ­ճառ­նե­րը, որ այս ա­ղէ­տա­լի վի­ճա­կին հա­սանք: Ի՞նչ չէինք նա­խա­տե­սած եւ ո­րո՞նք էին մեր սխալ­նե­րը:

Այս հար­ցը բո­լո­րիս մտա­հո­գող եւ յու­զող հարց է եւ չկայ ամ­փո­փո­ւած պա­տաս­խան: ­Մի բան յստակ է, որ ա­մէն ինչ սկսո­ւել է 2018 թո­ւա­կա­նի ­Հա­յաս­տա­նի մէջ տե­ղի ու­նե­ցած իշ­խա­նա­փո­խու­թիւ­նից: Այդ իշ­խա­նա­փո­խու­թիւ­նը մեր հայ ժո­ղո­վուր­դին ներ­քին կեան­քում ըն­կա­լո­ւեց որ­պէս անհ­րա­ժեշ­տու­թիւն, բայց մենք պի­տի նա­յենք նաեւ ար­մատ­նե­րին, իսկ ի՞նչ հո­ղի վրայ տե­ղի ու­նե­ցաւ այդ ի­շա­խա­նա­փո­խու­թիւ­նը: ­Մենք գի­տենք, որ 1988-ից յե­տոյ ­Հա­յաս­տա­նում տե­ղի ու­նե­ցած իշ­խա­նա­փո­խու­թիւն­նե­րը, կամ իշ­խա­նու­թիւն­նե­րի ձե­ւա­ւո­րու­մը, միշտ ե­ղել է Ար­ցա­խի հիմ­նա­հարց եւ Ար­ցա­խի գա­ղա­փա­րի հի­ման վրայ: 2018 թո­ւա­կա­նին մենք ա­կա­նա­տես ե­ղանք սո­ցիա­լա­կան ընդվզ­ման եւ սո­ցիա­լա­կան հիմ­նա­հար­ցե­րի հիմ­նա­ւոր­ման փո­փո­խու­թիւն: Երկ­րոր­դա­կան փլան, երկ­րոր­դա­կան հո­րի­զո­նա­կան մը ուղ­ղեց Ար­ցա­խի հիմ­նա­հար­ցը, ազ­գա­յին գա­ղա­փար­նե­րը եւ մեր ժո­ղո­վուր­դին մա­տու­ցո­ւեց ներ­քին կեան­քի խնդիր­ներ, ո­րը շատ հեշ­տու­թեամբ ըն­կա­լո­ւեց ժո­ղո­վուր­դի կող­մից, դար­ձաւ հա­մա­ժո­ղովր­դա­կան ընդվ­զում, այ­սօ­րո­ւայ իշ­խա­նու­թիւն­նե­րը այդ օ­րե­րին դար­ձան հան­րա­յին ա­ջակ­ցու­թիւն վա­յե­լող քա­ղա­քա­կան խմբա­ւո­րում, այ­նու­հե­տեւ քա­ղա­քա­կան խումբ եւ այս­պէս տե­ղի ու­նե­ցաւ ա­մէն ինչ, որ ուղ­ղա­կի փոխ կա­պակ­ցուած է 2020 թո­ւա­կա­նի պա­տե­րազ­մի, պա­տե­րազմ սկսո­ւե­լու եւ պա­տե­րազ­մի մեր ան­յա­ջո­ղու­թիւն­նե­րի հետ: ­Սա անձ­նա­կան հա­մո­զումն է եւ կար­ծում եմ շատ շա­տե­րի հա­մո­զումն է:

Իսկ ռազ­մա­կա՞ն մա­կար­դա­կի վրայ այ­սօր կրնանք յստակ եզ­րա­կա­ցու­թիւն­նե­րու հան­գիլ դե­րու­թիւն­նե­րու եւ ան­յա­ջո­ղու­թիւն­նե­րու մա­սին:

­Ռազ­մա­կան պա­լան­սը վա­ղուց ար­դէն սկսել է փո­խո­ւել: 2016-ի Ապ­րի­լեան ան­ցու­դարձ­նե­րի ժա­մա­կան մենք հա­մո­զո­ւե­ցինք որ ռազ­մա­կան պա­լան­սը փո­խո­ւած է: Ա­ռա­ջին ան­գամ կի­րա­ռե­լով յե­տա­խու­զա­կան ա­նօ­դա­չու սար­քեր եւ տար­բեր մի­ջոց­ներ, ատր­պէյ­ճա­նա­կան կող­մը դրա­նով ցոյց տո­ւեց իր հա­ւա­նա­կան գե­րա­կա­յու­թիւ­նը եւ ո­րոշ ա­ռա­ւե­լու­թիւն­ներ, եւ այդ ա­ռա­ւե­լու­թիւն­նե­րի ցու­ցադր­ման նաեւ յե­տա­խու­զա­կան քայ­լերն էր, որ փոր­ձում էին ստու­գել նաեւ մեր հնա­րա­ւո­րու­թիւն­նե­րը: Ան­շուշտ պի­տի ա­սեմ 2016 թո­ւա­կա­նի Ապ­րի­լին, ­Մա­յի­սին Ար­ցա­խի պաշտ­պա­նու­թեան բա­նա­կը կա­րո­ղա­ցաւ դի­մա­կա­յել ատր­պէյ­ճա­նա­կան յար­ձա­կում­նե­րին, բայց սա մի փորձ էր մեր ընդ­հա­նուր զգօ­նու­թիւ­նը ստու­գե­լու: ­Գու­ցէ 2020 թո­ւա­կա­նի պա­տե­րազ­մը այլ ըն­թացք կ­’ու­նե­նար ե­թէ միայն մեր դէմ կա­րող էր կռո­ւել Ատր­պէյ­ճա­նը: ­Բայց մենք պի­տի փաս­տենք թէ 2020 թո­ւա­կա­նին մենք ստի­պո­ւած էինք դի­մագ­րա­ւե­լու եւ հնա­րա­ւո­րինս պայ­քա­րե­լու թրքա­կան բա­նա­կա­յին ստո­րա­բա­ժա­նում­նե­րի, նրանց կող­մից հա­մա­պա­տաս­խան պատ­րաս­տու­թիւն ստա­ցած ատր­պէյ­ճա­նա­կան ստո­րա­բա­ժա­նում­նե­րի եւ իս­լա­մա­կան ծայ­րա­յե­ղա­կան­նե­րի: Այդ ա­մէ­նին դի­մա­կա­յե­լը բա­ւա­կա­նին բարդ էր: ­Մենք տես­նում ենք այս օ­րե­րին ինչ է տե­ղի ու­նե­նայ Ու­քար­նիա­կան ճա­կա­տում: ­Մենք տես­նում ինք ինչ­պի­սի ա­ջակ­ցու­թիւն է ցու­ցա­բե­րում ա­րեւ­մուտ­քը ուք­րա­նիա­կան կող­մի, մենք տես­նում ենք ինչ­պի­սի քա­ղա­քա­կան ստան­տարդ­նե­րի է կի­րա­ռում ա­րեւմ­տեան մեր գոր­ծըն­կեր­նե­րը եւ կա­րո­ղա­նում ենք հա­մե­մա­տել 2020 թո­ւա­կա­նի մեր օ­րո­ւայ ի­րա­վի­ճա­կին: Ինչ­պի­սի ա­ջակ­ցու­թիւն մենք ու­նե­ցանք յայ­տա­րա­րու­թիւն­նե­րից զատ ո­րե­ւէ այլ քայ­լեր ձեռ­նար­կո­ւե­ցա՞ն թէ ոչ: ­Վեր­ջա­պէս, Ատր­պէյ­ճա­նը նաեւ օգ­տա­գոր­ծեց իր ամ­բող­ջա­կան քա­րոզ­չա­մե­քե­նան իր թի­կուն­քին ու­նե­նա­լով թրքա­կան քա­րոզ­չա­մե­քե­նան, ամ­բողջ աշ­խար­հով ցոյց տա­լով, թէ ինք սկսել է իր ա­զա­տագ­րա­կան «պայ­քա­րը»:

­Հի­մա էլ Ատր­պէյ­ճա­նը ներ­կա­յաց­նում է այդ ա­մէ­նը «հայ­րե­նա­կա­կան պա­տե­րազ­մի ի­րենց հա­մար եւ ի­րենք ե­կել են ի­րենց հո­ղե­րը ա­զա­տագ­րե­լու», մո­ռա­նա­լով որ 1990-ա­կան թո­ւա­կան­նե­րին մէջ ինք­նո­րոշ­ման պայ­քա­րի մեր ա­զա­տագ­րա­կան պայ­քա­րին ի­րենք հա­կադ­րե­ցին ի­րենց ռազ­մա­կան փո­թեն­ցեա­լը եւ ի­րենց ակ­րե­սիա­յով փոր­ձե­ցին դե­րեւս 1990 թո­ւա­կան­նե­րին ամ­բող­ջա­պէս հա­յա­թա­փել Ար­ցա­խը ստա­ցան ու­րիշ բան: 2020-ին եւս ատր­պէյ­ճա­նա­կան ակ­րե­սիան շա­րու­նա­կո­ւեց պի­տի ա­սեմ 1990-ա­կան թո­ւա­կան­նե­րին ի­րենց նա­խա­զատ լի­նե­լու այդ ակ­րե­սիա­յին շա­րու­նա­կու­թիւնն է: Ես կար­ծում եմ ­Նո­յեմ­բե­րի 9-ի ե­ռա­կողմ յայ­տա­րա­րու­թիւ­նը զի­նա­դա­դար է եւ կար­ծում եմ որ ա­մէն ինչ վեր­ջա­ցած չէ:

Ար­ցա­խի կա­ռա­վա­րու­թիւ­նը եւ կու­սակ­ցու­թիւն­նե­րը ու­նին յստակ կե­ցո­ւածք, թէ ի՞նչ կար­գա­վի­ճակ ըն­դու­նե­լի կրնայ ըլ­լայ Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դի գո­յա­տեւ­ման հա­մար:

Ար­ցա­խի խնդի­րը՝ անվ­տան­գու­թեան հար­ցերն են: ­Հա­յաս­տա­նի ­Հան­րա­պե­տու­թիւ­նը Ար­ցա­խի անվ­տան­գու­թեան ե­րաշ­խա­ւորն էր եւ հիմ­նա­կան կրնակն էր: Այ­սօր այդ ե­րաշ­խա­ւո­րը իր պար­տա­կա­նու­թիւ­նը չի կա­տա­րեր: Ար­ցա­խի եւ Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դի անվ­տան­գու­թեան ե­րաշ­խա­ւո­րը Ար­ցա­խի պաշտ­պա­նու­թեան բա­նակն էր եւ այ­սօր ալ է եւ շատ կա­րե­ւոր դե­րա­կա­տա­րու­թիւն ու­նի Ար­ցա­խում ռու­սա­կան խա­ղա­ղա­պահ ա­ռա­քե­լու­թիւ­նը: ­Ռուս խա­ղա­ղա­պահ­նե­րը դար­ձել են Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դի անվ­տան­գու­թեան ե­րաշ­խա­ւո­րը: ­Կար­գա­վի­ճա­կի եւ ա­պա­գա­յի մի­տո­ւած հար­ցե­րը բնա­կա­նա­բար ան հիմ­նա­կան հար­ցե­րից մէկն է, որ այ­սօր ու­նի մեր ժո­ղո­վուր­դը իր առ­ջեւ: Իսկ ո՞րն է լի­նե­լում մեր ա­պա­գան: Այս ա­նո­րո­շու­թեան պայ­ման­նե­րում եր­կու տա­րի է, որ մենք ա­նո­րո­շու­թեան մէջ ենք եւ տես­նում ենք, թէ ինչ­պի­սի հո­գե­բա­նա­կան եւ քա­ղա­քա­կան ճնշում­նե­րի ենք են­թարկ­ւում Ատր­պէյ­ճա­նի կող­մից, ­Թուր­քիա­յի կող­մից, մեր թի­կուն­քին այ­սօր չի զգա­լով Ե.Ա.Հ.Կ. ­Մինս­քի խում­բի ան­մի­ջա­կան դե­րա­կա­տա­րու­թիւ­նը, այս­քա­նով հան­դերձ Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դը ցու­ցա­բե­րում է տո­կու­նու­թիւն եւ այս ա­նո­րոշ պայ­ման­նե­րում դե­րեւս չի կոր­սո­ւիր յոյ­սը ա­պա­գան: Իսկ այդ ա­պա­գան մեր ժո­ղո­վուր­դը պատ­կե­րաց­նում է Ար­ցա­խում եւ ար­ցա­խեան հո­ղում, մեր ա­պա­գան պատ­կե­րաց­նում է ա­ռանց Ատր­պէյ­ճա­նի, որ­քան ել մեզ փոր­ձեն մե­զի տա­նել դէ­պի Ատր­պէյ­ճան, փոր­ձեն տար­բեր քա­ղա­քա­կան լու­ծում­ներ ա­ռա­ջար­կել, տար­բեր մե­քա­նիզմ­ներ մէջ­տեղ բե­րել, բայց մենք տե­սել ենք այդ­պի­սի օ­րե­րին 90-ա­կան թո­ւա­կան­նե­րին, մենք տե­սել ենք 1989 թո­ւա­կան­նե­րին ինչ­պէս է լու­ծա­րո­ւել ժա­մա­նա­կին ­Լեռ­նա­յին ­Ղա­րա­բա­ղի ինք­նա­վար մար­զի օ­րի­նա­կան իշ­խա­նու­թիւն­նե­րը եւ ստեղ­ծո­ւեց յա­տուկ կա­ռա­վար­ման կո­մի­տէ, այս ա­մէ­նը մենք տե­սել ենք, բայց կա­րող է քա­ղա­քա­կան նպա­տա­կը եւ քա­ղա­քա­կան կամ­քը, որ ցու­ցա­բե­րեց այս օ­րե­րին, տաս­նա­մեակ­ներ ա­ռաջ մեր ժո­ղո­վուր­դը, եւ ես տես­նում եմ, որ այդ քա­ղա­քա­կան կամ­քը այ­սօր էլ առ­կայ է: Ա­յո, սե­րունդ է փո­խո­ւել, նոր սե­րունդ է ար­դէն պա­տաս­խա­նա­տո­ւու­թիւն վերց­րել, բայց այդ քա­ղա­քա­կան կամ­քը եւ նպա­տա­կաս­լա­ցու­թիւ­նը առ­կայ է Ար­ցա­խում:

­Մէկ օ­րի­նակ կա­րող եմ բե­րել, ­Հոկ­տեմ­բե­րի 30-ին տե­ղի ու­նե­ցած հա­ւա­քի ­Վե­րած­նուն­դի հրա­պա­րա­կում, հա­մա­ժո­ղովր­դա­կան հան­րա­հա­ւա­քը մեր ժո­ղո­վուր­դը Ար­ցա­խում ար­ձա­գան­գեց խորհր­դա­րա­նի քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րի ա­ռա­ջար­կին եւ դուրս ե­կաւ հրա­պա­րակ ոչ միայն Ս­տե­փա­նա­կերտ­ցի­ներ, այ­լեւ Ար­ցա­խի վար­չա­կան բո­լոր շրջա­նակ­նե­րից եւ ցոյց տո­ւեց իր կամ­քը եւ իր ­պատ­րաս­տա­կա­մու­թիւ­նը շա­րու­նա­կե­լու այն ինչ որ 30-35 տա­րի ա­ռաջ սկսո­ւել է այդ նոյն ­Վե­րած­նուն­դի հրա­պա­րա­կից: ­Միւս կող­մէն նաեւ ցոյց տա­լով իր ան­հա­մա­ձայ­նու­թիւ­նը այն ա­ռա­ջարկ­նե­րին, ո­րոնք այ­սօր փոր­ձում են մեզ հրամց­նել եւ տա­նել դէ­պի Ատր­պէյ­ճան:­

Ներ­քին տնտե­սա­կան վի­ճա­կը, որ ստեղ­ծուած է Ար­ցա­խի մէջ կա­րե­լի՞ է կա­նո­նա­ւոր ըն­թաց­քի մէջ մտնէ եւ կա­ռա­վա­րու­թիւ­նը ի՞նչ ձե­ւով թի­կունք կը կանգ­նի ժո­ղո­վուր­դի իր ա­ռօ­րեայ դժուա­րու­թիւն­նե­րուն:­Քա­նիո՞վ կա­րե­լիու­թիւն ու­նի ե­րաշ­խա­ւո­րել կա­նո­նա­ւոր կեանք մը:

Եր­կու տա­րի ա­ռաջ ա­մէ­նա­դիւ­րին տար­բե­րա­կը այն էր՝ մեր պա­րա­գա­յին որ­պէս քա­ղա­քա­կան ընդ­դի­մու­թիւն յայ­տա­րա­րե­լու, որ այ­նօ­րո­ւայ իշ­խա­նու­թիւ­նը պէտք էր հրա­ժա­րո­ւեր: ­Մենք ո­րոշ կե­ցո­ւածք ցու­ցա­բե­րե­ցինք այդ ա­ռու­մով, բայց նաեւ գի­տակ­ցու­մով այլ ուղ­ղու­թիւն որ­դեգ­րե­ցինք: Այդ ուղ­ղու­թիւ­նը յետ­պա­տե­րազ­մեան ճգնա­ժա­մի յաղ­թա­հա­րումն է եւ երկ­րի ներ­սում հա­մա­խո­հու­թեան մթնո­լոր­տի պահ­պա­նու­մը: ­Շատ կա­րե­ւոր էր ներ­քին միաս­նա­կա­նու­թեան եւ հա­մա­խո­հու­թեան մթնո­լոր­տի պահ­պա­նու­մը: Երբ դե­ռեւս եր­կու տա­րո­ւայ հե­ռան­կա­րով մենք տե­սանք, որ ճիշդ էինք մեր քա­ղա­քա­կան վար­գա­գի­ծը, ներ­քին դաշ­տում տո­ւեց իր ար­դիւնք­նե­րը պա­տե­րազ­մի հե­տե­ւանք­նե­րը յաղ­թա­հա­րե­լու ա­ռու­մով: ­Վեր­ջա­պէս, ե­թէ տո­կոս­նե­րով խօ­սենք 20 տո­կո­սից ա­ւե­լի մեր ժո­ղո­վուր­դը տե­ղա­հա­նո­ւած էր ով­քեր չու­նեն մի­ջազ­գա­յին փախս­տա­կա­նի կար­գա­վի­ճակ, մի­ջազ­գա­յին ի­րա­ւունք­նե­րից օգ­տո­ւե­լու հնա­րա­ւո­րու­թիւն­ներ, իսկ սա ել մեր չճա­նա­չո­ւա­ծու­թեան հե­տե­ւանքն է: ­Մեր տա­րած­քից 70 տո­կո­սից ա­ւե­լի գրա­ւո­ւած Ատր­պէյ­ճա­նի կող­մից, բա­ւա­կա­նին ծանր կա­ցու­թիւն եւ նիւ­թա­կան լուրջ դժո­ւա­րու­թիւն­ներ: Այս ա­մէ­նի լու­ծում­նե­րը պէտք էր տրո­ւեր: Ար­ցա­խի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րը ու­նե­նա­լով այս ա­ռու­մով ֆի­նան­սա­կան եւ տնտե­սա­կան ա­ռու­մով ­Հա­յաս­տա­նի ­Հան­րա­պե­տու­թեան հա­մա­պա­տաս­խան ա­ջակ­ցու­թիւ­նը կա­րո­ղա­ցան նախ պա­տե­րազ­մի հե­տե­ւանք­ներ մեղ­մել եւ աս­տի­ճա­նա­բար լու­ծում­ներ տա­լու քա­ղա­քա­կա­նու­թիւ­նը որ­դեգ­րել: ­Ժո­ղո­վուր­դի մօտ կար հա­մա­պա­տաս­խան ընդվ­զում, կար պա­հանջք վեր­ջա­պէս մենք պի­տի անդ­րա­դառ­նանք որ պա­տե­րազ­մի հե­տե­ւան­քով ըն­դա­մէ­նը 44 օ­րո­ւայ ըն­թաց­քում մօտ 5000 կո­րուստ ու­նե­ցանք ո­րից ութ հա­րիւ­րից ա­ւե­լի ար­ցախ­ցի­ներ են, իսկ ե­թէ բնակ­չու­թեան ա­ռու­մով մենք հա­մե­մա­տում ենք բա­ւա­կա­նին ծանր կո­րուս­տի Ար­ցա­խի հա­մար, իսկ պա­տե­րազ­մի հե­տե­ւանք­նե­րի վե­րա­ցու­մը իր մէջ ու­նի նաեւ բա­րո­յա­հո­գե­բա­նա­կան վի­ճա­կի մեղ­մա­ցում եւ ժո­ղո­վուր­դին հա­մո­զե­լու այդ հո­ղի վրայ ապ­րե­լու: ­Պե­տու­թիւ­նը որ­դեգ­րեց սո­ցիա­լա­կան ո­րոշ ծրագ­րեր՝ ա­ռա­ջին հեր­թին տե­ղա­հա­նո­ւած­նե­րին նախ կե­ցա­վայ­րով ա­պա­հո­վե­լու ա­ռու­մով, այ­նու­հե­տեւ հիմ­նա­կան բնա­կա­րա­նով ա­պա­հո­վե­լու, որ­դեգ­րեց նոր հա­մայնք­նե­րի ստեղծ­ման քա­ղա­քա­կա­նու­թիւ­նը, բնա­կա­րա­նա­շի­նու­թեան զարկ տրո­ւեց, ե­թէ ա­սենք մենք ամ­բող­ջա­կան յաղ­թա­հա­րել ենք, ո՛չ: ­Թի­ւե­րով պի­տի խօ­սեմ, 150 հա­զա­րի վրայ, 37.500 տե­ղա­հա­նո­ւած ու­նէինք, այ­սօր 7-8 հա­զա­րը, մեր ու­նե­ցած տե­ղե­կու­թիւն­նե­րով ­Հա­յաս­տա­նի ­Հան­րա­պե­տու­թեան սահ­ման­նե­րից դուրս են եւ հա­ւա­նա­բար ետ չեն վե­րա­դառ­նար Ար­ցախ: ­Մօտ 20 հա­զար ­Հա­յաս­տա­նի ­Հան­րա­պե­տու­թեան տա­րած­քում են, իսկ մնա­ցա­ծը Ար­ցա­խում եւ վե­րա­դար­ձել են Ար­ցախ: Ար­ցա­խում այ­սօր 117-120 հա­զար մարդ է ապ­րում: Ատր­պէյ­ճա­նի այն թո­ւա­բա­նու­թիւ­նը, որ Ար­ցա­խի մէջ 25.000 մարդ է ապ­րում պար­զա­պէս ծի­ծաղ է յա­ռա­ջաց­նում: ­Մենք հաս­կա­նում ենք, որ Ատր­պէյ­ճա­նը դրա­նով փոր­ձում է նաեւ հո­գե­բա­նա­կան ճնշում գոր­ծադ­րել մեր վրայ, միւս կող­մից նաեւ ներ­քին սպառ­ման հար­ցեր է լու­ծում Ատր­պէյ­ճա­նի մէջ:

­Շատ ան­գամ շփո­թի մէջ ենք, թէ ո՞րն է հայ­կա­կան կող­մի պաշ­տօ­նա­կան կե­ցո­ւած­քը եւ ո­րո՞նք են քա­ղա­քա­կան թի­րախ­նե­րը:

­Քա­ղա­քա­կան ա­ռաջ­նա­հեր­թու­թիւն­նե­րի խնդի­րը միշտ էլ կայ: Ո­րոնք են այն ա­ռաջ­նա­հեր­թու­թիւն­նե­րը եւ ինչ­պէս մենք ա­ռաջ պի­տի շար­ժենք: ­Ժո­ղո­վուր­դի մօտ է քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րի խորհր­դա­րանն է, գոր­ծա­դիր իշ­խա­նու­թիւնն է եւ պե­տա­կան հաս­տա­տու­թիւն­ներն են: ­Մեզ հա­մար շատ կա­րե­ւոր էր այս եր­կու տա­րո­ւայ ըն­թաց­քում պահ­պա­նել մեր պե­տա­կան հաս­տա­տու­թիւմն­նե­րը, ո­րով­հե­տեւ մենք տես­նում էինք ինչ­պէս Ատր­պէյ­ճա­նը քայ­լեր էր ձեռ­նար­կում մեր ռազ­մա­կան ռե­սուրս­նե­րը ոչն­չաց­նե­լու, բա­նա­կը կազ­մա­լու­ծե­լու եւ զու­գա­հե­ռա­բար նաեւ քայ­լեր էին ձեռ­նար­կում պե­տա­կան ինս­տի­տուտ­նե­րը լու­ծա­րե­լու եւ Ար­ցա­խում ստեղ­ծե­լու ընդ­հա­նուր քաո­սա­յին վի­ճակ, երկ­րորդ ա­մէն գնով փոր­ձում են սահ­մա­նա­փա­կել եւ ռու­սա­կան կող­մի խա­ղա­ղա­պահ­նե­րի մի­ջո­ցով ո­րոշ ու­ղերձ­ներ փո­խան­ցել, ի հար­կէ նաեւ ո­րոշ կա­պեր կա­յին Ար­ցա­խի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րի եւ Ատր­պէյ­ճա­նի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րի մի­ջեւ, այդ կա­պե­րի եւ յա­րա­բե­րու­թիւն­նե­րի ըն­թաց­քում նկա­տել էի, թէ ո­րո­շա­կիօ­րէն ի­րենք փոր­ձում են ա­պա­քա­ղա­քա­կան եւ լու­ծա­րո­ւած տես­նել Ար­ցա­խի օ­րի­նա­կան իշ­խա­նու­թիւն­նե­րը: Ես մէկ բան ըն­դա­մէ­նը կա­րող եմ ա­սել, Ատր­պէյ­ճա­նը յայ­տա­րա­րում է, որ չկայ ­Ղա­րա­բա­ղի վար­չա­կան միա­ւոր, կայ տնտե­սա­կան գօ­տի, Ատր­պէյ­ճա­նը յայ­տա­րա­րում է որ Ար­ցա­խում բնա­կող բո­լոր հա­յե­րը իր քա­ղա­քա­ցի­ներն են եւ ին­քը հոգ կը տա­նի իր ազ­գա­յին փոք­րա­մաս­նու­թեան, հա­յե­րի նկատ­մամբ, այն­պէս ինչ­պէս իր եր­կի­րում ապ­րող ա­զե­րի միւս փոք­րա­մաս­նու­թիւն­ներն են եւ այլն: Ս­րանք այն բա­ղադ­րիչ­ներն են որ ա­ռա­ջին քայ­լերն է ա­նել Ատր­պէյ­ճա­նը: Որ­քա­նով մենք կա­րող ենք մեր կեն­սու­նա­կու­թիւ­նը ցոյց տալ, սա ար­դէն այլ հարց է եւ մենք ցոյց ենք տա­լիս մեր կեն­սու­նա­կու­թիւ­նը: Ատր­պէյ­ճա­նը դե­րեւս ան­ցած տա­րի յայ­տա­րա­րեր էր, որ պա­տե­րազ­մի մէկ տա­րին ան­ցած, ա­սել է թէ 2021 թո­ւա­կա­նի ­Նո­յեմ­բեր 9-ին Ս­տե­փա­նա­կեր­տում կը լի­նի Ատր­պէյ­ճա­նա­կան դրօ­շը, Google-ին տես­նում ենք, որ բո­լոր բնա­կա­վայ­րե­րի ա­նուն­նե­րը, ատր­պէյ­ճա­նա­կան ա­նուն­նե­րով են, սրանք տար­բեր բա­ղադ­րիչ­ներն են որ ուղ­ղա­կի ազ­դում են մեր ժո­ղո­վուր­դի հո­գե­բա­նա­կան վի­ճա­կի վրայ, բայց մենք շա­րու­նա­կում ենք մեր ճա­նա­պար­հը:

­Բայց ես ու­րիշ հար­ցի անդ­րա­դառ­նամ, տե­սէք ­Հա­յաս­տան ­Թուր­քիա յա­րա­բե­րու­թիւն­նե­րը ա­յո, ճիշդ էք մի կողմ թող­նենք, բայց անդ­րա­դառ­նանք ­Հա­յաս­տան Ատր­պէյ­ճան յա­րա­բե­րու­թիւն­նե­րի եւ խա­ղա­ղու­թեան պայ­մա­նագ­րին: Իսկ խա­ղա­ղու­թեան պայ­մա­նա­գիր ստո­րագ­րե­լու ա­ռու­մով կար­ծես թէ ներգ­րա­ւո­ւած է թէ ­Թուր­քիան թէ Ա­րեւմ­տեան եր­կիր­նե­րը, մաս­նա­ւո­րա­պէս Ա­մե­րի­կան, Ֆ­րան­սան, Պ­րիւք­սէ­լը, որ­պէս հա­ւա­քա­կան ա­րեւմ­տուտք եւ ­Ռու­սաս­տա­նը: ­Բայց ի՞նչ է ի­րենց են­թադ­րում խա­ղա­ղու­թեան պայ­մա­նա­գի­րը: Ա­ղա­ւա­ղում է եւ խե­ղա­դիւ­րում է բուն հար­ցը: ­Հա­յաս­տա­նի եւ Ատրպէյ­ճա­նի մի­ջեւ այ­սօր ­Ղա­րա­բա­ղը փոր­ձում են չդի­տար­կել որ­պէս կա­րե­ւո­րա­գոյն հարց: ­Բա­րե­բախ­տա­բար, մենք գո­նէ չա­րիք­նե­րից փոք­րա­գոյ­նը մենք տես­նում ենք, որ ռու­սա­կան տար­բե­րա­կի մէջ կան ո­րոշ վե­րա­պա­հում­ներ ­Ղա­րա­բա­ղի հար­ցի հետ կա­պո­ւած: Այ­սինքն, ռու­սա­կան տար­բե­րա­կը իր մէջ նե­րա­ռում է, որ­քա­նով մենք տե­ղեակ ենք, հե­տե­ւեալ մօ­տե­ցու­մը: ­Հա­յաս­տա­նը եւ Ատր­պէյ­ճա­նը կա­րող են ստո­րագ­րել մէկ պայ­մա­նա­գիր, ու­նե­նալ սահ­մա­նագ­ծում եւ սահ­մա­նա­զա­տում, բայց ­Ղա­րա­բա­ղի հար­ցը չի առնչ­ւում դրանց, այլ խնդիր է եւ պէտք է այլ քննարկ­ման նիւթ դառ­նալ: Ա­րեւմտեան մեր գոր­ծըն­կեր­նե­րը մաս­նա­ւո­րա­պէս Ա­մե­րի­կան, Ֆ­րան­սան այլ ձեւ են ներ­կա­յաց­նում, որ ­Ղա­րա­բա­ղի հար­ցը այ­լեւս գո­յու­թիւն չու­նի որ­պէս ա­ռան­ցին հարց, դա Ատր­պէյ­ճա­նի ներ­քին խնդիրն է: Ա­մե­նայն­դէպս հրա­պա­րա­կո­ւած նիւ­թե­րը, այն ինչ որ կայ հան­րա­յին դաշ­տում այդ է մեզ յու­շում եւ այդ է ցոյց տա­լիս: ­Մենք ա­սում ենք թէ խա­ղա­ղու­թեան պայ­մա­նա­գիր ստո­րագ­րե­լու հա­մար հիմք է ­Ղա­րա­բա­ղի հիմ­նա­հար­ցը: ­Վեր­ջա­պէս այս­տեղ կայ նաեւ ե­րեք կա­րե­ւոր բա­ղադ­րիչ­ներ, ե­րեք հիմ­նա­րար սկզբունք­ներ, ո­րոնց շուրջ մին­չեւ 2020 թուա­կա­նը, կար­ծես թէ կար ըմբռ­նում եւ հա­մա­ձայ­նու­թիւն Ատր­պէյ­ճա­նի եւ ­Հա­յաս­տա­նի մի­ջեւ: Այդ ե­րեք սկզբունք­նե­րից կա­րե­ւո­րը ու­ժից կի­րար­ման սկզբունք­ներ, Ատր­պէյ­ճա­նը ուժ կի­րա­րեց, յաղ­թեց այդ սկզբուն­քը: ­Յա­ջոր­դը՝ տա­րած­քա­յին ամ­բող­ջա­կա­նու­թեան սկզբուն­քը, եւ միւ­սը ժո­ղո­վուրդ­նե­րի ա­զատ ինք­նո­րոշ­ման ի­րա­ւուն­քի սկզբունքն է, ո­րի մա­սին Ատր­պէյ­ճա­նը ընդ­հան­րա­պէս չի խօ­սում: ­Մենք պնդում ենք եւ փոր­ձում ենք շար­ժո­ւել, ա­ռա­ջին՝ մեր ինք­նո­րոշ­ման սկզբուն­քով: Երկ­րորդ՝ ե­թէ տա­րած­քա­յին ա­մոբղ­ջա­կա­նու­թեան մա­սին ենք խօ­սում ա­պա ­Ղա­րա­բա­ղը եր­բեք չի ե­ղել ան­կախ Ատր­պէյ­ճա­նի տա­րած­քա­յին մաս: Ոչ 1918-20 թո­ւա­կա­նին, երբ որ ձե­ւա­ւո­րո­ւեց ար­հես­տա­կան պե­տու­թիւ­նը Ատր­պէյ­ճա­նի հան­րա­պե­տու­թիւ­նը ժա­մա­նա­կին, եւ 1991 թո­ւա­կա­նին երբ Ատր­պէյ­ճա­նը ան­կա­խա­ցաւ եւ ­Խորհր­դա­յին ­Միու­թեան բլուզ­ման հե­տե­ւան­քով դար­ձաւ ան­կախ պե­տու­թիւն ­Ղա­րա­բա­ղը ար­դէն ինք­նո­րո­շել էր իր ա­ռան­ձին միա­ւոր լի­նե­լու մա­սին: ­Հոգ չէ, թէ մի­ջազ­գայ­նա­կա­նօ­րէն ա­զատ չէր ճա­նա­չո­ւած դեռ: ­Բայց մենք օգ­տո­ւել ենք օ­րո­ւայ հնա­րա­ւո­րու­թիւն­նե­րից, օ­րո­ւայ գոր­ծող ­Խորհր­դա­յին ­Միու­թեան սահ­մա­նադ­րու­թիւ­նից եւ ա­ռան­ձին միա­ւոր լի­նե­լու մա­սին ենք յայ­տա­րա­րել:

­Հիմ­նա­կան հա­րո­ւա­ծը այ­սօր ցա­ւոք սրտի մենք ստա­նում ենք ­Հա­յաս­տա­նի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րից եւ ­Հա­յաս­տա­նի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րի պա­հո­ւած­քը մեզ հա­մար շատ ան­հասկ­նա­լի է, ե­թէ անվ­տան­գա­յին ա­ռու­մով ­Հա­յաս­տա­նը այ­սօր ի վի­ճա­կի չէ Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դի անվ­տան­գու­թիւ­նը ա­պա­հո­վել ա­պա մեր հա­մար խիստ ան­հաս­կա­նա­լի է նաեւ քա­ղա­քա­կան ե­րաշ­խա­ւո­րի իր դե­րից հրա­ժա­րո­ւե­լու փաս­տը:

Ատր­պէյ­ճան գրա­ւած շրջան­նե­րուն մէջ ի՞նչ փաս­տո­ւած վայ­րա­գու­թիւն­ներ կա­տա­րած է մեր մշա­կու­թա­յին կո­թող­նե­րու վրայ: Ու­նի՞նք տե­ղե­կու­թիւն­ներ:

Ամ­բող­ջա­կան, ման­րա­մասն տե­ղե­կու­թիւն­ներ չու­նենք բայց մաս մը տե­ղե­կու­թիւն­ներ բա­ւա­րար են որ­պէս­զի հե­տե­ւեալ հաս­տա­տում­նե­րը ա­նել: Ատր­պէյ­ճա­նը վա­րում է մշա­կու­թա­յին ցե­ղաս­պա­նու­թեան քա­ղա­քա­կա­նու­թիւն: ­Մի կող­մից փոր­ձում է ոչն­չաց­նել մեր մշա­կու­թա­յին կո­թող­ներն ու ար­ժէք­նե­րը, սկսած ե­կե­ղե­ցի, վանք, խաչ­քա­րեր, մշա­կու­թա­յին այլ կո­թող­ներ, միւս կող­մից նաեւ ալ­պա­նա­կա­նաց­ման գոր­ծըն­թաց է տա­նում ցոյց տա­լով որ սրանք հայ­կա­կան չեն եւ ո­րե­ւէ առն­չու­թիւն չու­նեն ալ­պա­նա­կան մշա­կու­թա­յին կո­թող­ներ, իսկ ալ­պա­նա­ցի­նե­րը ատր­պէյ­ճան­ցի­նե­րուն նախ­նի­ներն են եւ այդ մշա­կու­թա­յին ար­ժէք­նե­րը ո­րե­ւէ առն­չու­թիւն չու­նեն հա­յու­թեան հետ եւ հայ­կա­կան չեն: Այս ար­հես­տա­կան քայ­լե­րը մենք գի­տենք որ­քա­նով հա­րին են ատր­պէյ­ճա­նա­կան եւ թրքա­կան կող­մին եւ տա­րի­նե­րի ըն­թաց­քում ի­րենք այդ քա­ղա­քա­կա­նու­թիւ­նը կա­րո­ղա­ցել են դարձ­րել ի­րենց հա­մար ա­ռօ­րեայ եւ դրա­նով սե­փա­կա­նաց­նե­լով ու­րիշ­նե­րի մշա­կու­թա­յին ար­ժէք­նե­րը յայ­տա­րա­րե­լով դրանք իբր թէ ի­րենց սե­փա­կան ար­ժէք­նե­րը: ­Մեր կող­մից հա­մա­պա­տաս­խան ազ­դակ­ներ եւ զե­կոյց­ներ են ու­ղար­կո­ւել մի­ջազ­գա­յին կա­ռոյց­նե­րին, մաս­նա­ւո­րա­պէս UNESCO, ինչ­պէս նաեւ Մ.Ա.Կ.ի հա­մա­պա­տաս­խան քա­ղա­քակր­թու­թիւն­նե­րի դա­շինք կա­ռոյ­ցի, եւ­րո­պա­կան կա­ռոյց, եւ­րո­խորհր­դա­րան եւ տար­բեր կազ­մա­կեր­պու­թիւն­նե­րի, տար­բեր ա­ռիթ­նե­րով խորհր­դա­ժո­ղով­ներ, գի­տա­ժո­ղով­ներ հան­դէս գա­լով մի­ջազ­գա­յին մա­կար­դա­կի գի­տա­ժո­ղով­նե­րի հան­դէս գա­լով փոր­ձում ենք ներ­կա­յաց­նել այն ի­րա­կան պատ­կե­րը ինչ որ ար­կայ է հիմ­նա­կան շեշ­տադ­րու­մը կա­տա­րե­լով իմ ներ­կա­յա­ցու­ցած այդ եր­կու թե­զէ­րին:
­Մի կող­մից հայ­կա­կան մշա­կու­թա­յին ար­ժէք­նե­րի ոչն­չաց­ման միւս կող­մից ալ­պա­նա­կա­նաց­ման գոր­ծըն­թա­ցին:

­Շու­շիի ­Ղա­զան­չե­ցոց ե­կե­ղեց­ւոյ վի­ճա­կին վե­րա­բե­րեալ զա­նա­զան լու­րեր ու­նինք, ո­րո՞նք են ձեր ու­նե­ցած տե­ղե­կու­թիւն­նե­րը:

Ի­րենք ծած­կել են եւ ու­նենք հնա­րա­ւո­րու­թիւ­նը մօ­տա­կայ բար­ձունք­նե­րից հե­տե­ւե­լու թէ ինչ է տե­ղի ու­նե­նում ար­տա­քին տես­քի վրայ: ­Ծած­կո­ւած է, ներ­սում ինչ է ա­նում են­թադ­րում ենք որ ա­մէն տեղ կան ար­ձա­նագ­րու­թիւն­ներ, կան ո­րոշ կա­րե­ւոր յի­շա­տա­կում­ներ ո­րոնք հա­ւա­նա­բար կը փոր­ձեն ոչն­չաց­նել, ինչ­պէս խորհր­դա­յին տա­րի­նե­րին, բայց մենք ու­նենք բո­լոր ա­նոնք փաս­տագրուած, վկա­յագ­րո­ւած, միւս կող­մից կը կար­ծես թէ ար­տա­քին տես­քի վրայ ո­րոշ փո­փո­խու­թիւն­ներ են կա­տար­ւում, մաս­նա­ւո­րա­պէս գմբէ­թը չկայ, զան­գա­կա­տան ո­րոշ փո­փո­խու­թիւն­ներ այ­նու­հան­դերձ ատր­պէյ­ճա­նա­կան կող­մը տար­բեր հար­թակ­նե­րում փոր­ձում է այդ ա­մէ­նը ներ­կա­յաց­նել այն­պէս, որ ի­րենք հոգ են տա­նում եւ նո­րո­գում են, բայց ­Շու­շիի ­Կա­նաչ ­Ժա­մը գրե­թէ փլո­ւած եւ պա­տե­րազ­մից յե­տոյ պայ­թե­ցո­ւած վի­ճա­կում է ո­րով­հե­տեւ հա­նուած նկար­ներ պա­տե­րազ­մից ան­մի­ջա­պէս յե­տոյ եւ ո­րոշ ժա­մա­նակ անց նոյն պատ­կեր­նե­րը մենք ու­նենք ­Հաթ­րու­թի շրջա­նում, մենք ու­նենք տար­բեր տե­ղեր, նոյ­նիսկ 90-ա­կան թո­ւա­կան­նե­րի պա­տե­րազ­մի զո­հե­րի յի­շա­տա­կին կա­ռու­ցո­ւած յու­շա­հա­մա­լիր­նե­րը ի­րենք հրա­պա­րա­կում են թէ ինչ վի­ճա­կի են հաս­նում եւ հիմ­նա­յա­տակ ա­ւե­րում են ի­րենց բար­բա­րո­սու­թեան հետ են ցոյց տա­լիս:

­Մենք սփիւռ­քէն, գործ­նա­կան գետ­նի վրայ, ի՞նչ կա­րե­լիու­թիւն­ներ ու­նինք զգա­լի օ­ժան­դա­կու­թիւն հասց­նե­լու Ար­ցա­խի ժո­ղո­վուր­դին:

Ն­կա­տե­լի է, որ սփիւռ­քում կայ մի մտայ­նու­թիւ­նը որ ­Ղա­րա­բա­ղը վեր­ջա­ցած է եւ մենք կորց­րել ենք ­Ղա­րա­բա­ղը: ­Կա­րե­ւո­րը որ­պէս­զի մենք կա­րո­ղա­նանք այս կեղծ մտայ­նու­թիւ­նը կոտ­րել: Ես չեմ մե­ղադ­րում մեր հայ­րե­նա­կից­նե­րին, չեմ ու­զում մե­ղադ­րան­քի խօս­քով խօ­սել ո­րով­հե­տեւ ի­րա­կա­նու­թեան մէջ 30 տա­րուց ա­ւե­լի սփիւռ­քը մեր թի­կուն­քին է:
30 տա­րուց ա­ւե­լի սփիւռ­քը իր հնա­րա­ւո­րու­թիւն­նե­րը, եր­բեմն իսկ ա­ւե­լին ա­նում էր բո­լոր ա­ռում­նե­րով: Ես միշտ երբ որ անդ­րա­դառ­նում եմ սփիւռ­քի դե­րա­կա­տա­րու­թեան նկա­տի չեմ ու­նե­նում նիւ­թա­կան խնդիր­նե­րը: ­Նիւ­թա­կա­նը դա բա­ղադ­րիչ է: ­Կա­րե­ւո­րը նպա­տակն է, նպա­տակն ալ մի­ջոց է: ­Մեր նպա­տա­կին հաս­նե­լու եւ այդ ազ­գա­յին նպա­տակ­նե­րը ի­րա­կա­նաց­նե­լու ճա­նա­պար­հին, սփիւռ­քը Ար­ցա­խի կող­քին էր եւ մեր յա­ջո­ղու­թիւն­նե­րի ար­ձա­նագ­րու­մը միաս­նա­կան ճա­կա­տով ստա­ցո­ւեց: Այ­սօր տես­նում եմ որ այդ մտայ­նու­թիւ­նը մտել է սփիւռ­քա­հայ տար­բեր ան­ձե­րի եւ նոյ­նիսկ կազ­մա­կեր­պու­թիւն­նե­րի կա­ռոյց­նե­րի մէջ որ ինչ ի­մաստ կայ ­Ղա­րա­բա­ղով յա­ւե­լեալ ներդ­րում­ներ ա­նե­լու: Ինչ ի­մաստ կայ ­Ղա­րա­բա­ղի հա­մա­պա­տաս­խան ա­ջակ­ցու­թիւն ցու­ցա­բե­րե­լու: Ինչ ի­մաստ կայ ­Ղա­րա­բա­ղի հա­մար քա­ղա­քա­կան պայ­քար տա­նե­լու, ո­րով­հե­տեւ ա­մէն ինչ վեր­ջա­ցած է: Այս մտայ­նու­թիւ­նը մենք պէտք է կոտ­րենք: ­Կար­ծեմ որ այս­տեղ մենք ա­նե­լիք ու­նենք, որ­պէս կու­սակ­ցու­թիւն, նոյն դե­րա­կա­տա­րու­թիւն ու­նե­ցող կա­ռոյց սփիւռ­քում, մեր ուղ­ղե­կից միու­թիւն­նե­րով, տար­բեր հնա­րա­ւո­րու­թիւն­ներ օգ­տա­գոր­ծե­լով, ին­չու չէ նաեւ այ­ցե­լու­թիւն­նե­րով Ար­ցախ: ­Մենք գի­տենք ինչ­պի­սի դժո­ւա­րու­թիւն­ներ կան եւ թրքա­կան խո­չըն­դոտ­ներ են ստեղ­ծում մուտք գոր­ծե­լու Ար­ցախ, բայց մենք ու­նենք այդ հնա­րա­ւո­րու­թիւն­նե­րը: ­Վեր­ջա­պէս, նրանք ով­քեր չու­նեն հայ­կա­կան անց­նագ­րեր, երկ­քա­ղա­քա­ցիու­թիւն կա­րող են ստա­նալ, դրա­նով ի­րենց ճա­նա­պար­հը հեշտ կ­ ըլ­լայ:

­Տար­բեր կա­ռոյց­նե­րը պա­տաս­խա­նա­տու­նե­րը կ­’այ­ցե­լեն Ար­ցախ: Այ­ցե­լու­թիւն­նե­րի անվ­տան­գու­թեան հարց չկայ: Այ­սօ­րե­րին, Հ.Օ.Մ.ի ­Կեդ­րո­նա­կան վար­չու­թեան ան­դամ­նե­րը այ­ցե­լել են Ար­ցախ եւ հան­դի­պել են Ար­ցա­խի իշ­խա­նու­թիւն­նե­րին, ըն­դա­մէ­նը շա­բաթ­ներ ա­ռաջ Հ.Յ.Դ. ­Բիւ­րո­յի ներ­կա­յա­ցու­ցի­չը այ­ցե­լեց եւ հա­մա­տեղ հան­դի­պում­ներ ու­նե­ցանք պա­տաս­խա­նա­տու ան­ձե­րի հետ:

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Մայիսի 9-ի խորհուրդը և նշանակությունը

«Մեր ժողվուրդը տեսավ 2020 թվականի 44-օրյա ճակատարամարտի հետևանքները, Արցախի

09 Մայիս 2025
Խրոխտ Շուշիի Ազատագրման Յիշատակին

«Շուշին եւ ազատագրուած տարածքը կը ներկայանան իբրեւ հայ ազգային ռազմավարութեան

09 Մայիս 2025
Շուշին ազգային վերազարթոնքի խորհրդանիշ

Արցախում Եռատոն է, հպարտության եւ հաղթանակի տոն։ 1992-ին Շուշիի հաղթական ազատա

09 Մայիս 2025
Միջոցառում՝ «Շուշի. վերադարձ լինելու է

Մայիսի 8-ին «Անի Պլազա» հյուրանոցի «Անի» սրահում տեղի ունեցավ Շուշիի ազատագրմա

09 Մայիս 2025
33 Տարի Առաջ` Այսօր. Հերոսական Սխրանքն

ԱՍՊԵՏ ՄԱՆՃԻԿԵԱՆ Մայիս 9-ը եռատօն է, նուիրուած` համաշխարհային երկրորդ պատերա

09 Մայիս 2025
Խմբագրական. Եռատօնի Վերաիմաստաւորման Հ

Եռատօնը խորհրդանշող օրուան նշումը նորագոյն հանգամանքներով բոլորովին նոր խորհրդ

08 Մայիս 2025
Շուշին հանդիսանում է հայ ժողովրդի քաղա

ՀՀ ԳԱԱ Պատմության ինստիտուտի Արցախի պատմամշակութային ժառանգության և արդի քաղաք

08 Մայիս 2025
Դիվանագետների համահայկական խորհրդի հայ

Մայիսյան եռատոնը հայ ժողովրդի նորագույն պատմության պանծալի էջերից է, հայկական

08 Մայիս 2025
Այն ինչ այսօր կատարվում է ժամանակավոր

«Շատ բարդ է ինձ համար այսօր խոսելը։ Մի քանի բան ուզում եմ փոխանցել ՝մեկը պատմա

08 Մայիս 2025
Ամեն ինչ անելու ենք, որ, այո՛, այդ վեր

«Շատ կարևոր է այսօր վերաիմաստավորել, արժևորել Շուշիի ազատագրման օրը և խորհուրդ

08 Մայիս 2025
Ժտէյտէ-Պաուշրիէ-Սատ Շրջանի Քաղաքապետակ

Երեքշաբթի, 6 մայիսին «Շաղզոյեան» կեդրոն այցելեցին Ժտէյտէ-Պաուշրիէ-Սատ շրջանի ք

08 Մայիս 2025
Պատասխան ես տալու ամեն բառիդ, ամեն քայ

Փորձեմ առանց էմոցիայի Հերթական անգամ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավորները

08 Մայիս 2025
Ուաշինկթընի Քաղաքային Խորհուրդը Ընդուն

Մայիս 6-ին, Ուաշինկթընի քաղաքային խորհուրդը միաձայնութեամբ ընդունեց >բանաձեւ մ

08 Մայիս 2025
Մեր համազգային պահանջատիրութեան յետքայ

ՀԱՅՈՑ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹԵԱՆ 110-ՐԴ ՏԱՐԵԼԻՑԻ ԱՌԻԹՈՎ Եթէ պէտք է իրերն իրենց անւամբ կ

08 Մայիս 2025
Ցաւակցագիր

ՀՅԴ Բիւրօն խոր վիշտով իմացաւ ընկ. Նազարէթ Սապունճեանի մահուան գոյժը։ Այս տխ

07 Մայիս 2025
ԱՄՆ-Իրան բանակցութիւններու դժուար ընթա

Օմանի միջնորդութեամբ տեղի ունեցող բանակցութիւնները ԱՄՆ-ի և Իրանի միջև այժմ կը

07 Մայիս 2025
էժան միջոցներով չեն կարող մեզ շեղել

Այն ենթադրությունը, թե պետք է ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանին անվստահություն հայտ

07 Մայիս 2025
Կառավարությունից պահանջում ենք միջոցնե

Արցախցիների իրավունքների պաշտպանության խորհուրդը Արցախի մշակութային ժառանգությ

07 Մայիս 2025
Օգտակար խորհուրդ Հայաստանի Հանրապետութ

Վերջերս Հայաստանի Հանրապետությունն անսովոր որոշում կայացրեց՝ վարձելով ամերիկյա

06 Մայիս 2025
Համիլթընի մէջ տեղի ունեցաւ Հայոց Ցեղաս

Կազմակերպութեամբ Համիլթընի Ս. Մարիամ Հայաստանեայց Առաքելական եկեղեցւոյ եւ ՀՅԴ

06 Մայիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company