ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • Դրօշակ
  • Հոդվածներ

Արցախցիների վերադարձի հարցը և Ադրբեջանի դիրքորոշումը

06 Հոկտեմբեր 2025

Արցախցիների բռնի տեղահանությունը 2023 թվականի սեպտեմբերին դարձավ Հարավային Կովկասի վերջին տասնամյակների ամենածանր հումանիտար աղետներից և մի պետության կողմից մյուսի նկատմամբ ցեղասպան քաղաքականության դրսևորումներից մեկը։ Մի քանի օրվա ընթացքում ավելի քան 100.000 արցախահայեր, ենթարկվելով ցեղասպանության և բռնի տեղահանության, լքեցին իրենց պատմական բնակավայրերը՝ ապաստան գտնելով հիմնականում Հայաստանի Հանրապետությունում։ Այս գործընթացը ոչ միայն մարդկային ողբերգություն էր, այլև միջազգային իրավունքի, տարածաշրջանային քաղաքականության և անվտանգային հավասարակշռության պահպանման լուրջ խնդիրների առջև կանգնեցրեց տարածաշրջանային և արտատարածաշրջանային ուժերին։

Ադրբեջանի կազմակերպված էթնիկ զտումը, որը հիմնված էր երկարատև շրջափակման և ռազմական ագրեսիայի վրա, և հանգեցրել էր ողջ հայ բնակչության բռնի տեղահանմանը պատմական հայրենիքից, միջազգային կազմակերպությունների կողմից ճանաչվել է որպես մարդու իրավունքների կոպիտ խախտում։ Օրինակ, Freedom House-ի 2024 թվականի զեկույցը հաստատում է, որ Ադրբեջանը կանխամտածված արշավ է իրականացրել Արցախը հայերից դատարկելու համար՝ ներառյալ շրջափակումը, որը հանգեցրել է սովի և հումանիտար ճգնաժամի։ Այս աղետը ոչ միայն խախտել է միջազգային իրավունքը, այլև ցույց է տվել Ադրբեջանի իշխանության ռասիստական և ցեղասպան բնույթը, որը շարունակում է անպատիժ մնալ՝ հիմնված նավթային շահերի և աշխարհաքաղաքական խաղերի վրա:

Հիմնական հարցերից մեկը, որ օրակարգում է մնում մինչ օրս, վերաբերում է արցախահայության վերադարձի հնարավորությանը։ Արդյո՞ք նրանք կկարողանան վերադառնալ իրենց տները, ինչ պայմաններում և ինչ երաշխիքներով։ Ինչպիսի՞ն է Ադրբեջանի պաշտոնական դիրքորոշումը այս հարցում, և ինչպե՞ս են արձագանքում միջազգային կազմակերպությունները։ Այս հարցադրումները պահանջում են համակարգված և խորքային վերլուծություն, քանի որ դրանք առնչվում են ինչպես հումանիտար իրավունքին, այնպես էլ տարածաշրջանային կայունության հեռանկարին։ 2025 թվականի դրությամբ, չնայած խաղաղության մասին խոսակցություններին, Ադրբեջանը շարունակում է խոչընդոտել վերադարձը՝ ոչնչացնելով հայկական մշակութային ժառանգությունը և կալանավորելով հայկական առաջնորդներին։ Օրինակ, Ադրբեջանը դատավարություններ է իրականացնում Արցախի ռազմաքաղաքական էլիտայի, ներառյալ Ռուբեն Վարդանյանի դեմ, ինչը Human Rights Watch-ը որակել է որպես քաղաքական հետապնդում: Այս ամենը ցույց է տալիս Բաքվի իշխանության հակահայկական քաղաքականությունը, որը ոչ միայն խախտում է միջազգային իրավունքը, այլև խոչընդոտում է տարածաշրջանային խաղաղությանը։

Միջազգային իրավունքի շրջանակում «վերադարձի իրավունքը» հանդիսանում է հիմնարար սկզբունք։ Մարդու իրավունքների համընդհանուր հռչակագրի 13-րդ հոդվածը հստակ ամրագրում է յուրաքանչյուրի իրավունքը՝ վերադառնալու իր երկիր։ Բացի այդ, ՄԱԿ-ի Փախստականների կարգավիճակի մասին 1951 թ. կոնվենցիան և մի շարք միջազգային իրավական փաստաթղթեր պահանջում են, որ պետություններն ապահովեն տեղահանվածների անվտանգ և կամավոր վերադարձը։ Արցախի դեպքում այս իրավունքը հատկապես կարևոր է, քանի որ տեղահանումը տեղի է ունեցել որպես էթնիկ զտման հետևանք։ Միջազգային քրեական դատարանը և ՄԱԿ-ի հանձնաժողովները բազմիցս դատապարտել են նման գործողությունները, ինչպես օրինակ՝ արվել է 2023 թվականի ՄԱԿ-ի առաքելության զեկույցով, որով արձանագրվել է, որ գրեթե ամբողջ հայկական բնակչությունը ստիպված է եղել մազապուրծ փախչել Ադրբեջանի սպառնալիքների ներքո:

Արցախի դեպքում հարցը բարդանում է երկու սկզբունքների հակադրման պարագայում։ Մի կողմից, Ադրբեջանը հայտարարում է տարածքային ամբողջականության սկզբունքի գերակայությունը՝ շեշտելով, որ Արցախն իր անբաժան տարածքն է։ Մյուս կողմից, արցախահայերն իրենց պայքարը հիմնավորել են ինքնորոշման իրավունքով, որը ևս ամրագրված է միջազգային իրավունքի հիմնարար սկզբունքների շարքում։ Այս երկու սկզբունքների բախումը հանգեցրել է միջազգային հարթակներում երկակի մոտեցումների. միջազգային կազմակերպություններն արձանագրում են տեղահանման փաստը և իրավունքի խախտումը, սակայն խուսափում են Ադրբեջանի նկատմամբ պարտադրանքից՝ ելնելով տարածաշրջանային լայն քաղաքական հաշվարկներից։ Ադրբեջանի դիրքորոշումն այստեղ հատկապես քննադատելի է, քանի որ այն հիմնված է ոչ թե իրավունքի, այլ ուժի վրա՝ անտեսելով հայկական ինքնորոշման պատմական և իրավական հիմքերը։ Օրինակ, 2024 թվականի զեկույցներում Human Rights Watch-ը նշում է, որ Ադրբեջանը շարունակում է խախտել հայերի իրավունքները՝ ներառյալ կտտանքներն ու անօրինական կալանքները: Այս ամենը ապացուցում է Բաքվի հակաժողովրդավարական ռեժիմի բնույթը, որը տարածքային ամբողջականությունն օգտագործում է որպես ծածկոց ցեղասպան քաղաքականության համար։

Ինչ վերաբերվում է Ադրբեջանի ղեկավարությանը, ապա նա 2020 թվականից ի վեր մշտապես շեշտում է, որ Արցախը և հարակից բոլոր շրջանները վերադարձվել են Բաքվի լիակատար վերահսկողության ներքո, իսկ իրականում, անժխտելի փաստ է, որ Արցախի Հանրապետությունը և Հայաստանի Հանրապետության սուվերեն տարածքի որոշ հատվածներ բռնազավթվել են թուրք-ադրբեջանական տանդեմի կողմից։

Արդեն 2023 թվականի սեպտեմբերյան գործողություններից հետո ադրբեջանական իշխանությունները հայտարարեցին, որ Արցախում իբրև թե «վերականգնվել է սահմանադրական կարգը»։ Այս դիրքորոշման հիմքում ընկած է այն համոզմունքը, որ Ադրբեջանի սահմանադրական և իրավական դաշտում այլևս որևէ բացառություն կամ ինքնավար կարգավիճակ չի կարող լինել։ Սակայն այս հայտարարությունները մեծ կեղծիք են, քանի որ Ադրբեջանը շարունակում է պնդել, որ հայերի տեղահանումը «կամավոր» է եղել, չնայած միջազգային ապացույցներին, որոնք հակառակն են փաստում։ Օրինակ, 2025 թվականի հուլիսին Ադրբեջանը կրկին կրկնել է այս պնդումը՝ անտեսելով 100.000-ից ավելի տեղահանվածների վկայությունները:

Ադրբեջանական պաշտոնական հայտարարություններում շեշտադրվում է «Մեծ վերադարձ» ծրագիրը, սակայն այն վերաբերում է հիմնականում Ադրբեջանի կողմից բռնազավթված տարածքներում ադրբեջանցիների վերաբնակեցմանը։ Իսկ հայերի վերադարձը Բաքվի կողմից չի դիտարկվում առանձին քաղաքական օրակարգում։ Թեև հայտարարություններում նշվում է, որ յուրաքանչյուր քաղաքացի կարող է ապրել Ադրբեջանի սահմաններում հավասար իրավունքներով, գործնականում որևէ քայլ չի ձեռնարկվել հայ բնակչության վերադարձի ուղղությամբ։ Միևնույն ժամանակ պետական քարոզչական խոսույթում հաճախ շեշտադրվում է, որ Արցախի տարածքը պետք է ինտեգրվի ադրբեջանական հասարակական և մշակութային միջավայրին։ Սա փաստում է, որ Բաքուն հայկական ինքնության պահպանմամբ վերադարձի որևէ տարբերակ չի նախատեսում։ Ավելին, Ադրբեջանն ակտիվորեն ոչնչացնում է հայկական մշակութային ժառանգությունը՝ օրինակ, 2024 թվականի ապրիլին արբանյակային լուսանկարները ցույց են տվել Քարինտակ գյուղի և Սուրբ Հովհաննես եկեղեցու ամբողջական ոչնչացումը։ Այս գործողությունները ոչ միայն խախտում են ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կոնվենցիաները, այլև ցույց են տալիս Ադրբեջանի ցեղասպան մտադրությունները՝ ջնջել հայկական հետքը Արցախից: Ադրբեջանի նախագահ Ի. Ալիևի հայտարարությունները, ինչպես «Մեծ վերադարձ» ծրագրի մասին, որտեղ նա խոսում է ադրբեջանցիների վերաբնակեցման մասին, բայց անտեսում հայերին, հաստատում են այս ռասիստական քաղաքականությունը։

Ասվածի համատեքստում հետաքրքիր է միջազգային կառույցների արձագանքը, որը բազմաշերտ է և հիմնականում մարդասիրական բնույթի, սակայն, անօգուտ։ ՄԱԿ-ի փախստականների գերագույն հանձնակատարի գրասենյակն արձանագրել է զանգվածային տեղահանման փաստը և մեկնարկ է տվել հատուկ ծրագրի՝ աջակցելու տեղահանվածներին Հայաստանում։ Եվրոպական միությունը և մի շարք պետություններ՝ Ֆրանսիան, Գերմանիան, Նիդերլանդները, հայտարարել են ֆինանսական և հումանիտար աջակցության ծրագրերի մասին։ Միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպությունները, ինչպիսիք են Human Rights Watch-ը և Amnesty International-ը, իրենց զեկույցներում ընդգծել են, որ տեղի ունեցածը հանգեցրել է էթնիկ զտման և զանգվածային իրավունքների խախտման։ Օրինակ, Եվրոպական միությունը 2023 թվականից ի վեր տրամադրել է ավելի քան 17,5 միլիոն եվրո հումանիտար օգնություն տեղահանվածներին, իսկ Ֆրանսիան՝ 7 միլիոն եվրո 2023 թվականին՝ աջակցելով ՀԿ-ներին և ՄԱԿ-ի գործակալություններին։ ԱՄՆ-ը ևս դատապարտել է տեղահանումը, բայց Ադրբեջանի դեմ խիստ պատժամիջոցներ չի կիրառել։

Այնուամենայնիվ, քաղաքական մակարդակում արձագանքը զուսպ է։ Արևմտյան պետությունների մեծ մասը խուսափում է ուղղակի պարտադրանքից Ադրբեջանին և առաջնահերթ է համարում տարածաշրջանային խաղաղության ընդհանուր օրակարգը։ Այդ պատճառով արցախահայության վերադարձի հարցը չի դառնում միջազգային ճնշման առարկա, այլ թողնվում է կողմերի երկկողմ բանակցությունների և միջնորդավորված գործընթացների դաշտում։ Սակայն այս զուսպ մոտեցումը քննադատելի է, քանի որ այն թույլ է տալիս Ադրբեջանին շարունակելու իր ցեղասպան քաղաքականությունը։ Օրինակ, 2025 թվականի օգոստոսին ԱՄՆ-ի միջնորդությամբ ստորագրված համաձայնագիրը բացառում է հայերի վերադարձի իրավունքը, ինչը ցույց է տալիս, որ միջազգային հանրությունը, չնայած հումանիտար օգնությանը, չի կատարում իր պարտավորությունները՝ թույլ տալով Ադրբեջանին խուսափել պատասխանատվությունից։

Արցախահայության վերադարձը ներկայում պայմանավորված է մի շարք բարդ խոչընդոտներով։ Նախևառաջ բացակայում են անվտանգության երաշխիքները. Արցախի տարածքում տեղակայված են ադրբեջանական զինված ուժերը, և տեղահանված բնակչությունը գիտի, որ վերադառնալու դեպքում իր կյանքը և գույքը պաշտպանված չեն լինի։ Բացի այդ, Ադրբեջանի քաղաքական օրակարգում հայկական բնակչության վերադարձի ուղղությամբ քայլեր ձեռնարկելու մտադրություն չկա։

Խորն է նաև վստահության ճգնաժամը. տասնամյակների հակամարտությունը, սեպտեմբերյան իրադարձությունների ծանր հետևանքները և բռնաճնշումների վախն արցախահայությանը զրկում են վերադարձի հարցում վստահությունից։ Հետագա խոչընդոտ է տնտեսական և ենթակառուցվածքային իրավիճակը. բազմաթիվ բնակավայրեր վնասվել են, իսկ իրականացվող վերակառուցման ծրագրերը նախատեսված են հիմնականում ադրբեջանցի վերաբնակիչների համար։ Վերջապես, առկա է նաև մշակութային ու ինքնության հարց. Բաքուն որևէ երաշխիք չի տալիս լեզվի, կրոնի և մշակութային ինքնության պահպանման համար, ինչն Արցախի հայերի վերադարձը վերածում է ոչ թե իրավունքի իրացման, այլ միատարրացման քաղաքականության բաղադրիչի։ Ադրբեջանի կողմից եկեղեցիների և գերեզմանոցների ոչնչացումը, ինչպես 2023 թվականի զեկույցներում նշված է, հաստատում է այս մտադրությունները՝ ներառյալ հարյուրավոր մշակութային հուշարձանների ոչնչացումը։ Այս խոչընդոտները ստեղծված են Ադրբեջանի կողմից՝ որպեսզի կանխեն հայերի վերադարձը և ամրապնդեն իրենց բռնազավթումը։

Եթե արցախահայության վերադարձի իրավունքը չիրացվի, ապա տարածաշրջանում կարող է ձևավորվել նոր ստատուս քվո, որտեղ պատմական հայկական բնակչությունը լիովին բացակայում է։ Սա կնշանակի Հարավային Կովկասի բազմազանության կորստի խորացում և երկարաժամկետ լարվածության պահպանում։ Միևնույն ժամանակ, Ադրբեջանի կողմից իրականացվող վերաբնակեցման քաղաքականությունը, որը ենթադրում է ադրբեջանցիների տեղափոխում բռնազավթված հայկական բնակավայրեր, կարող է միջազգային իրավունքի տեսանկյունից գնահատվել որպես բնակչության փոխարինում մեկը մյուսով։ Նման գործընթացները պատմության ընթացքում հաճախ հանգեցրել են նոր հակամարտությունների և խորացրել անվստահությունը։ Օրինակ, 2025 թվականի այսպես կոչված «խաղաղության» համաձայնագրերը, որոնք անտեսում են վերադարձի իրավունքը, կարող են հանգեցնել նոր լարվածության, ինչպես նշվում է Newsweek-ի հոդվածում՝ առանց արդարության խաղաղությունը միայն ամրապնդում է ողբերգությունը։

Տարածաշրջանային տերությունների շահերը ևս մեծապես ազդում են խնդրի վրա։ Ռուսաստանը, Թուրքիան, Իրանը և Արևմուտքը փորձում են առաջ մղել իրենց ռազմավարական օրակարգերը, ինչի հետևանքով արցախահայության վերադարձի հարցը հաճախ վերածվում է քաղաքական առևտրի գործիքի։ Եթե միջազգային հանրությունը չձևավորի միասնական մոտեցում, ապա խնդիրը կմնա չլուծված՝ շարունակելով լարվածություն սերմանել։ Ամենաթողությունը Ադրբեջանին հնարավորություն կտա շարունակելու ագրեսիան, ինչը սպառնալիք է ոչ միայն Հայաստանի, այլև ամբողջ տարածաշրջանի կայունությանը։

Ըստ էության, արցախահայերի վերադարձի հարցը շարունակում է մնալ տարածաշրջանի ամենախնդրահարույց հարցերից մեկը։ Թեև միջազգային իրավունքը հստակ ամրագրում է տեղահանվածների վերադարձի իրավունքը, դրա իրագործումը կախված է ոչ միայն Ադրբեջանի քաղաքական կամքից, այլև միջազգային հանրության ճնշումից և ներգրավվածությունից։ Առանց անվտանգության երաշխիքների, միջազգային դիտորդական մեխանիզմների և մշակութային ինքնության պահպանման ուղիների վերադարձը գործնականում անհնար է։ Ադրբեջանի ներկայիս քաղաքական դիրքորոշումը ցույց է տալիս, որ Բաքուն չի դիտարկում հայկական բնակչության հատուկ իրավունքները և չի նախաձեռնում նրանց վերադարձի գործընթաց։ Ավելին, Ադրբեջանի գործողությունները, ինչպես մշակութային ժառանգության ոչնչացումը և Արցախի ռազմաքաղաքական էլիտայի կալանքը, պահանջում են միջազգային պատժամիջոցներ՝ որպեսզի կանխվի հետագա ագրեսիան։

Հետևաբար, խնդիրը մնում է ոչ միայն հումանիտար, այլև քաղաքական ու իրավական օրակարգի առանցքում։ Այն լուծելու համար անհրաժեշտ է համապարփակ մոտեցում՝ միջազգային միջնորդների ակտիվ մասնակցությամբ, իրավական պարտավորությունների հստակեցմամբ և անվտանգության նոր համակարգերի ձևավորմամբ։ Առանց այդ քայլերի արցախահայության վերադարձը կմնա տեսական իրավունք, բայց ոչ գործնական իրողություն։ Արցախի հայերը, ովքեր պահպանում են իրենց ինքնությունը և պայքարը, արժանի են արդարության, և միջազգային հանրությունը պետք է վերջ դնի Ադրբեջանի անպատժելիությանը՝ ապահովելով արցախահայության անվտանգ վերադարձը։

Լիանա Պետրոսյան

«Դրօշակ» թիվ 9, 2025թ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Ընկան հերոսաբար ու հավատով․ այսօր Վարն

44-օրա գոյապայքարի առաջին օրից՝ սեպտեմբերի 27-ից մինչ նոյեմբերի 9-ը՝ պատերազմի

06 Հոկտեմբեր 2025
Իսրայել-Թուրքիա հարաբերություններում լ

Թուրքիայի և Իսրայելի հարաբերությունները բարդ պատմություն ունեն՝ ներառյալ համագ

06 Հոկտեմբեր 2025
Արցախցիների վերադարձի հարցը և Ադրբեջան

Արցախցիների բռնի տեղահանությունը 2023 թվականի սեպտեմբերին դարձավ Հարավային Կով

06 Հոկտեմբեր 2025
Արցախահայությունը իր բնօրրանը վերադառն

Ինչո՞ւ են լռում արցախցիները, երբ Նիկոլ Փաշինյանը խոսում է Արցախ վերադարձի անհն

04 Հոկտեմբեր 2025
Թուրքիան Դէպի Հարաւային Ամերիկա. «Լոս

Էրտողան՝ Վենեզուելա այցելութեան ընթացքին Գէորգ Եագուպեան Թուրքիան իբրեւ որ

04 Հոկտեմբեր 2025
Ամերիկայի Հայ Դատի Յանձնախումբն ողջուն

Ամերիկայի Հայ Դատի Յանձնախումբն ողջունում է Թրամփի յանձնառութիւնը՝ վերադարձնել

04 Հոկտեմբեր 2025
Դաշնակցության դեմ Փաշինյանի մղած պայ

«Հայ Յեղափոխական Դաշնակցության դեմ Նիկոլ Փաշինյանի մղած պայքարը տեղավորվում է

03 Հոկտեմբեր 2025
ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի հայտարա

ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմինը խստորեն դատապարտում է Միքայել արքեպիսկոպոս Աջա

03 Հոկտեմբեր 2025
Տեղի ունեցավ «Հայաստան» խմբակցության մ

Այսօր՝ հոկտեմբերի 3-ին ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Արթուր Խաչատրյա

03 Հոկտեմբեր 2025
Թոշակների, նպաստների և նվազագույն աշխա

Հաջորդ տարի ավարտվում է այս կառավարության հնգամյա ծրագրի ժամկետը։ Պոպուլիստակա

03 Հոկտեմբեր 2025
Ինքնութեան յենասիւնը՝ մշակոյթը…

Ինքնութեան մասին յաճախ կը խօսուի։ Մշակոյթին մասին՝ նոյնպէս։ Կ՚արժէ, սակայն, մտ

03 Հոկտեմբեր 2025
Քարոզչական ձեռնածությունը իշխանության

Լրատվամիջոցներն ու սոցիալական ցանցերը բազմաթիվ տեսանյութեր ու հրապարակումներ ե

03 Հոկտեմբեր 2025
Խմբագրական.«Զանգեզուրի միջա՞նցք», թէ՞

Վերջին շրջանում, օգոստոսի 8-ին Վաշինգտոնում ԱՄՆ միջնորդութեամբ նախաստորագրւած

02 Հոկտեմբեր 2025
Հին գաղութարարը՝ երէկ եւ այսօր…

Ա- Գաղութարար ծեր աղւէս՝ Անգլիան մերթ ընդ մերթ դրդելով արաբական որոշակի երկրնե

02 Հոկտեմբեր 2025
Արցախ վերադարձի օրակարգը` բարի ցանկութ

Սեպտեմբերի 2-ը Արցախի Հանրապետության հռչակման օրն է: Արցախի Հանարապետության

02 Հոկտեմբեր 2025
Ալիևի հետ հանդիպումից առաջ Փաշինյանը հ

«Պետք է հասկանալ՝ այս մարդն ինչ է ուզում, ինչ է անում։ Երեկ հերթական ցինիկ հայ

02 Հոկտեմբեր 2025
Ընդդիմադիր գործիչները ԵԽԽՎ Հայաստանի հ

ԵԽԽՎ-ում ՀՀ ԱԺ պատվիրակության ընդդիմադիր անդամներ Արմեն Գևորգյանը, Արմեն Ռուստ

02 Հոկտեմբեր 2025
ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության հայտարար

ՔՊ-ն ս.թ. հոկտեմբերի 2-ին Ազգային ժողովի արտահերթ նիստի օրակարգ է բերել մի հայ

02 Հոկտեմբեր 2025
Ի Զուր․․ Զանգեզուր եւ Միջանցք

Մարդ որքա՜ն տխմար, ապուշ եւ սահմանափակ ուղեղով պիտի ըլլայ, որ չհասկնայ, թէ ի՞ն

02 Հոկտեմբեր 2025
«Դրօշակ»-ի Առաջնորդող. Ընտրությունը բո

Սեպտեմբեր ամսին Հայաստանի ու Արցախի անկախությունների հռչակումից հետո, մայիսի պ

02 Հոկտեմբեր 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company