ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՀՅԴ Հայաստան
  • Հարցազրույցներ

Քաղաքական պատասխանատվություն չենթադրող ծրագիր է գրվել

12 Փետրվար 2019 Խորհրդարանում քննարկման դրված կառավարության ծրագրի շուրջ «Իրատեսը» զրուցել է ՀՅԴ Գերագույն մարմնի անդամ, տնտեսագետ Արմեն Գրիգորյանի հետ:

-Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարեց, որ այս կառավարության ծրագիրը տնտեսական հեղափոխության ծրագիր է: Դուք տեսե՞լ եք տնտեսական հեղափոխության հիմքերը, և որո՞նք են դրանք:

-Կառավարության ծրագիրը հեղափոխական կլիներ, եթե հստակ նախանշվեին այն բևեռները, որտեղ հիմնարար ուսումնասիրություններ են կատարվել, ձևակերպվել են մի շարք խնդիրներ և մշակվել են ամբողջական լուծումներ: Օրինակ` եթե գրված լիներ՝ փոխելու ենք միջքաղաքային և ներհամայնքային տրանսպորտային համակարգը, սահամանելու ենք հստակ չափորոշիչներ ուղևորատար, բեռնատար, երկաթուղային, ավտոմոբիլային տրանսպորտային համակարգի գործունեության համար կամ գյուղացիական տնտեսությունները պետության հոգածության ներքո ենք առնելու, գոտիավորելու ենք դրանք, ներդնելու ենք այնպիսի համակարգ, որ բերքը բավարարի ներքին սպառման համար, ներդնելու ենք գյուղատնտեսության պետական ապահովագրական համակարգ, ապա վստահորեն կարող էինք ասել` ծրագիրը հեղափոխական է: Կառավարության ծրագիրը պետք է լիներ կարճաժամկետ, միջնաժամկետ և երկարաժամկետ` գործողությունների չափելի արդյունքներով: Այդ պարագայում առաջարկված ծրագրի և կատարված գործողությունների միջև հնարավոր կլիներ համեմատություն կատարել:

-Իշխանության ներկայացուցիչները հակադարձում են, ասելով, թե կառավարության 5-ամյա ծրագրերը սովորաբար այդ տեսքն են ունենում, իսկ թվերը, գործնական քայլերը տարեկան բյուջեում են ներկայացված լինում: Այս տարվա բյուջեն հաստատված է, ինչը վարչապետը որակեց իներցիոն: Ստացվում է` այս տարի իներցիայո՞վ ենք ապրելու:

-Այդպիսի հակադարձումներին պետք է հումորով վերաբերվել: Հնգամյա ծրագիրը ռազմավարական բնույթ ունի, իսկ բյուջեն, որպես տարվա գլխավոր ֆինանսական փաստաթուղթ, պետք է անելիքների չափն ու մարտավարական քայլերն արտահայտի հենց հնգամյա ծրագրի տիրույթում, ինչից էլ պետք է բխեն ապագա օրենքները: Իսկապես խնդիր է, երբ ծրագրի ամեն պարբերության վերջում ինչ-որ ականջահաճո նախադասություն է գրվում, և դա որակվում է որպես վերջնարդյունք: Կառավարության ծրագիրը, հավանաբար, կգովերգվի ԱԺ-ում ու կընդունվի ձայների մեծամասնությամբ, բայց դրանից ծրագրի որակը չի փոխվի: Այնպիսի ծրագիր է գրվել, որը քաղաքական պատասխանատվություն չի ենթադրում: Իշխանությունները հետագայում կարող են ասել, թե մենք մեր ծրագրում ասել էինք, որ քաջալերում ենք աշխատանքն ու արժանապատիվ կյանքը, ասել էինք, որ ՀՀ-ում չպիտի լինի բազմաչափ աղքատություն, բայց որ այդ ամենը կա, դրա միակ մեղավորը դուք եք, ոչ թե իշխանությունը: Խոսվում է մեր քաղաքացիների համար հավասար մեկնարկային պայմանների ապահովման մասին, բայց, փաստորեն, պահում են կենսաթոշակների կուտակային բաղադրիչը: Սա արդեն անհավասարաչափ է, քանի որ հասարակությունը բաժանված է երկու մասի՝ համակարգի մաս կազմողները և չկազմողները: 2019 թվականի բյուջեն իներցիոն կոչելը իսկապես ճիշտ բնութագրում էր, բայց մի բան հստակ է. դատելով ծրագրի անչափելիությունից` իներցիոն է նաև կառավարության ծրագիրը:

-Բազմաթիվ մասնագետներ այս ծրագիրը «կենացային» որակեցին, որտեղ միայն ցանկություններ են: Ձեր տեսակետը:

-Կառավարության ծրագիրը զուրկ է գործիքներից, չափելի ոչինչ չկա: Սոցիալ-տնտեսական քաղաքականության, մատչելի, որակյալ կրթության ու առողջապահության, մյուս ոլորտներին վերաբերող պետության պոզիտիվ պարտականությունների մասին հստակ ձևակերպումներ չկան, կյանքի որակի վրա ազդող գործիքակազմի կիրառման վերաբերյալ մոտեցումներ գոյություն չունեն: Այս ծրագիրն անորոշ գործողություններով և անորոշ ուղղությամբ գնացող երկրի համար է: Պետական ինստիտուտների դերը նվազագույնի է հասցված, առհասարակ բացակայում է ներմուծումների հատվածը: Եթե սա համարում են ամբողջացրած ծրագիր, ապա ասելիք չունեմ: Լավ կլիներ, որ ծրագրում վերանայումներ ու շտկումներ արվեին քանի դեռ հնարավորություն ունեն:

-Մեր երկրում տնտեսական դիվանագիտության զարգացման անհրաժեշտություն կա՞:

-Իհարկե կա, մենք պետք է աշխարհին ներկայանանք որոշակի ապրանքներով, ինչը կարող է դառնալ հայկական բրենդ: Ճիշտ է, Հայաստանը ԵԱՏՄ անդամ է, Եվրոպական միության տարածքում «GSP+» արտոնյալ ռեժիմի իրավունք ունենք, բայց դեռ կան որոշակի բարդություններ երկկողմ փաստաթղթերի ճանաչման հարցում:
Պետք է ուսումնասիրել բարեկամ բոլոր երկրների շուկաները, կազմել այն ապրանքատեսակների և ծառայությունների ցուցակները, որոնք կարող են մեր երկրում նոր տեսակի բիզնեսի ստեղծման խթան դառնալ, և այդ պրոդուկտով կարող ենք մուտք գործել նոր տարածքներ: Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության անդամ ենք, բայց անհրաժեշտ չափի արդյունք չունենք, որի արտահանումը որակական էֆեկտիվություն կունենար: Պետությունը պետք է ակտիվ աշխատանքներ տանի արտահանման շուկաների աշխարհագրությունը բալանսավորելու ուղղությամբ: Երկրներ կան, որոնց նկատմամբ տարվող քաղաքականությունն ուղղակի ազդեցություն է ունենում մեր տնտեսավարողների վրա: Պետական ինստիտուտները պետք է օգնեն տնտեսավարողներին գտնելու նոր շուկաներ և լուծելու առկա խնդիրները:

-Հայաստանում առայժմ խոշոր ներդրումների ականատես չենք լինում: Ի՞նչ պետք է անի իշխանությունը մեր երկիրը ներդրումների համար գրավիչ դարձնելու համար:

-Ըստ կռավարության ծրագրի՝ պակասելու են շահութահարկն ու եկամտային հարկը՝ 2-3 %-ով, փոխարենը մի քանի անգամ ավելացվելու են ակցիզային հարկի դրույքաչափերը և ավելացված արժեքի հարկով նոր ոլորտներ են հարկվելու: Այս տրամաբանությամբ՝ կառավարությունը պետք է ունենա ավելի շատ խնայողություն` փոխարենը բախվելով գնողունակության պակասի հետ, ինչը դժվար թե ներդրողի համար գրավիչ լինի:

-Կառավարության ծրագրի ոչ «թվային» մոդելն արդյո՞ք չի հաստատում այն ենթադրությունները, թե այս իշխանությունն անցումային՝ մեկ-երկու տարվա կյանք ունի:

-Կառավարության ծրագիրը գործադիրի գործունեության արդյունքները չափելու հնարավորություն չի ընձեռում, մինչդեռ հասարակությունը սպասելիքներ ուներ, որոնց մասով պետք է առարկայական անդրադարձ լիներ: Ես չեմ ուզում կրկնել որոշ քննադատների միտքը, թե ծրագրում պետք է բացառապես թվեր լինեն. պետք է գործի պարզ բանաձև` շարադրվեն ակնկալիքները, նկարագրվեն դրանց հասնելու գործիքները և ներկայացվեն արդյունքերի արդար բաշխման ձևերը:

Զրույցը`
Սևակ ՎԱՐԴՈՒՄՅԱՆԻ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Իշխան Սաղաթելյանը՝ ՀՅԴ մարզային կառույ

«ՀՅԴ մարզային կառույցների պատասխանատուների նկատմամբ ապօրինի ձերբակալություններ

20 Հունիս 2025
Մեծ Բրիտանիայի խորհրդարանականները աջակ

Մեծ Բրիտանիայի խորհրդարանականները՝ Ջիմ Շենոնը և Լիվերպուլի Լորդ Ալթոնը, այսօր

20 Հունիս 2025
Ապօրինի ձերբակալություններ և խուզարկու

Քիչ առաջ ապօրինի ձերբակալություններ և խուզարկություններ են իրականացվել ՀՅԴ մար

20 Հունիս 2025
Իրանի արժանապատիվ ժողովուրդը չի հանդու

Հունիսի 19-ին Հրապարակ TV-ի Հինգշաբթի հաղորդաշարի հյուրն էր ՀՅԴ Հայաստանի ԳՄ ա

20 Հունիս 2025
Բագրատունի – Սէուտական Արաբիոյ Դեսպան

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու երեսփոխան Յակոբ Բագրատունի երկա

20 Հունիս 2025
Ո՞վ պիտի մարմնաւորէ Վահագնը …

Պաշտօնական Երեւանը ի վերջոյ պաշտօնապէս հաստատեց, որ վարչապետ Փաշինեան 20 Յունի

19 Հունիս 2025
Ակնարկ. Հիմնաւորեալ Եւ Օրինական

Սիւնիքի ուղղութեամբ թուրքեւազրպէյճանական նկրտումներու հերթական դրսեւորում էր Պ

19 Հունիս 2025
Բագրատունի Այցելեց Լիբանանի Մէջ Եգիպտո

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու երեսփոխան Յակոբ Բագրատունի հանդ

19 Հունիս 2025
ՀՅԴ Լիբանանի Հայ Դատի Մարմինը Մտահոգու

ՀՅԴ Լիբանանի Հայ դատի մարմինը երէկ լիբանանեան լրատուամիջոցներուն հաղորդագրութի

18 Հունիս 2025
Տեղի են ունենում խորհրդակցություններ ա

«Սա նաև ուղերձ է բոլոր գործարարներին, որ եթե թուրքական պահանջների հետ հաշտ չեք

18 Հունիս 2025
Փաշինյանը կպարտվի եկեղեցու դեմ պատեր

Եկեղեցու դեմ Նիկոլ Փաշինյանի սկսած արշավը հասարակությունը բաժանել է երկու հատվ

18 Հունիս 2025
Խաղաղութեան Անել Խաչմերուկ

«Ես պարզապէս մարդ էակ մըն եմ, որ կը փորձէ գոյատեւել աշխարհի մը մէջ, որ շատ արա

18 Հունիս 2025
Համախմբուինք Գերագոյն Ու Ընդհանրական ա

Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Արամ Ա. Կաթողիկոսի նախագահութեամբ, Անթիլիասի Մայրավանքին մէջ Երեքշա

18 Հունիս 2025
Մէկ Ազգ, Մէկ Եկեղեցի

Հայաստանի մէջ Ամենայն հայոց կաթողիկոսին ու բարձրաստիճան եկեղեցականներուն շուրջ

18 Հունիս 2025
Բագրատունի Այցելեց Արաբական Լիկայի Ներ

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու երեսփոխան Յակոբ Բագրատունի հանդ

18 Հունիս 2025
Փաշինյանի հարձակումները եկեղեցու վրա կ

2026 թվականի հունիսի խորհրդարանական ընտրություններից առաջ իր վարկանիշի կտրուկ

17 Հունիս 2025
ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության հայտարարութ

Հայ ազգի մեծ բարերար Սամվել Կարապետյանն այսօր, ի պատասխան վարչախմբի անբարո ոտն

17 Հունիս 2025
Հայաստանի բանտերում տեղերը չեն կարող բ

Սամվել Կարապետյանի դեմ գործողությունները նպատակ ունեն վախեցնել և լռեցնել Հայ Ա

17 Հունիս 2025
Փաշինյանի հեռացումը կարող է լինել բացա

Հունիսի 16-ին Euromedia24-ի եթերում էր ՀՅԴ անդամ, ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» դաշինքի պատ

17 Հունիս 2025
Օրուան հետքերուն հետ

­Միջազգային անիշխանութեան իրականութիւնը եւ անոր վտանգները տարածաշրջանին մէջ

17 Հունիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company