ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • Հայաստան
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՀՅԴ Հայաստան
  • Հարցազրոյցներ

Այս բյուջեն բնույթով նույնն է, ինչ նախորդ բյուջեները

07 Հոկտեմբեր 2019 Կառավարությունը սեպտեմբերի 30-ի արտահերթ նիստում հավանության է արժանացրել «ՀՀ 2020թ. Պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքի նախագծին: Տնտեսագետ, ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի Ֆինանսների հանձնախմբի նախագահ Արմեն Գրիգորյանի հետ Tert.am-ը զրուցել է այդ նախագծի մասին:

-Պարոն Գրիգորյան, ինչպե՞ս կգնահատեք ՀՀ 2020թ. Պետական բյուջեի մասին օրենքի նախագիծը: Ս. թ. սեպտեմբերի 30-ի նիստում Կառավարությունը հավանության է արժանացրել §ՀՀ 2020թ. Պետական բյուջեի մասին¦ ՀՀ օրենքի նախագիծը և ուղարկել խորհրդարան: Ըստ ներկայացված նախագծի՝ 2020 թ. Պետական բյուջեն եկամուտների գծով կազմում է 1 տրիլիոն 697 մլրդ 618.5 մլն դրամ, ծախսերի գծով՝ 1 տրիլիոն 880 մլրդ 186.3 մլն դրամ, իսկ դեֆիցիտը (պակասուրդը)՝ 182 մլրդ 567.8 մլն դրամ:

-Այո, 2020 թվականի բյուջեն թվային արտահայտությամբ ավելի մեծ է և բովանդակային առումով այդպես էլ պետք է լիներ: Այստեղ ուղղակի պահպանվել է նախորդ տարիների աճի տեմպը՝ դինամիկան: Վերջին 10 տարիներին եղել են ավելի բարձր ցուցանիշներ, և անցումն ավելի մեծ քայլով է կատարվել: 2020 թվականին, համեմատած 2019 թվականի հետ, եկամուտների գծով աճը կազմել է 13.44%, իսկ իրական եկամուտների գծով՝ մոտ 11%, ծախսային հոդվածներով՝ 14.08%, իսկ դեֆիցիտը՝ 20.43%, ինչը բավականին բարձր ցուցանիշ է:

2019 թվականի բյուջեի աճի տեմպը, 2018 թվականի հետ համեմատած, բարձր էր 1-1.5 տոկոսային կետով, քան 2020-ը՝ 2019-ի համեմատությամբ: Մենք ունեցել ենք ավելի բարձր ցուցանիշներ, երբ իրար հաջորդող տարիների ընթացքում դեֆիցիտի նվազում է տեղի ունեցել: Այս իմաստով այս բյուջեն նույնպես պետք է գնահատվի որպես իներցիոն բյուջե, քանի որ նախանշված չէ այն թռիչքային զարգացումը, ինչի մասին պարբերաբար խոսում են իշխանությունների ներկայացուցիչները: Կառավարությունը 2020 թվականի բյուջեով նախատեսում է 4.9 տոկոս տնտեսական աճ. սա նշանակում է, որ տնտեսական հեղափոխություն եզրույթն ուղղակի պետք է մոռանալ: Առավել հետաքրիքր են ծախսային հոդվածների բացվածքները, երբ դրանք դիտարկվում են սոցիալական ներառականության տեսանկյունից:

– «Բյուջե 2020»-ի ծախսերի 26%-ը, որը կազմում է 486.5 մլրդ դրամ, բաժին է ընկնում սոցիալական պաշտպանությանը: Սա 45.2 մլրդ դրամով կամ 10.2 %-ով գերազանցում է այս տարվա բյուջեի համապատասխան տողին հատկացված գումարները: Սրա հիմնական մասը հատկացվում է ծերության կենսաթոշակներին: 2020թ.-ի բյուջեով այն նախատեսված է մոտ 374 մլրդ դրամ՝ 2019թ.-ի մոտ 333 մլրդ դրամի դիմաց: Այս տեսանկյունից, ո՞րն է Ձեր մեկնաբանությունը:

-Նախ պետք է նշեմ, որ սոցիալական պաշտպանության ոլորտի ծախսերը կազմված են մի քանի ուղղություններից: Ավելացումը, պայմանավորված մինչև երկու տարեկան երեխաներին տրվող մայրական նպաստով, դրական է: Դրական է նաև առաջին և երկրորդ երեխաներին տրվող միանվագ նպաստների ավելացումը: Այստեղ դեմոգրաֆիական առումով պետք էր թիրախ դարձնել նաև երրորդ երեխայի ծնունդը խրախուսող միջոցառումների իրականացումը:

Սոցիալական ոլորտի ծախսերի ավելացումը պայմանավորված է նաև պարտադիր կուտակային կենսաթոշակային համակարգին վճարվող գումարների ավելացմամբ, այստեղ բյուջեի ծախսը հսկայական աճ է արձանագրել, որը կարող էր ծառայել սոցիալական վիճակի իրական բարելավմանը, մինչդեռ աշխատանքային ստաժով պայմանավորված կենսաթոշակի չափի ավելացում նախատեսված չէ: Սա այն դեպքում, երբ իշխանությունները նախկինում նույնպես դեմ էին այս խնդրահարույց պարտադիր կուտակային համակարգին կատարվելիք վճարումներով, որն այս բյուջեով կազմում է շուրջ 13.0 մլրդ դրամ:

-Ծախսային հոդվածների գծով բավականին խոշոր խումբ է նաև ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայությունները, որոնց 2020 թվականի բյուջեով նախատեսված է հատկացնել 347 մլրդ դրամ՝ 2019 թվականի 316 մլրդ դրամի դիմաց՝ արձանագրելով աճ՝ 31.5 մլրդ դրամ կամ 10%: Այս ծախսի գծով աճի ավելացումը ինչի՞ մասին է խոսում:

-Պետական բյուջեով այս ծախսը նախատեսվում է պետական կառավարման համակարգի, իշխանության իրականացման համար: Այստեղ ներառված են գրեթե բոլոր ոլորտները, օրենսդիր մարմնի, գործադիր մարմնի և դատական համակարգի ոլորտներում քաղաքականության մշակման, դրանց իրականացման և սույն իմաստով ծառայությունների մատուցման համար: Ընդհանուր բնույթի ծախսերից թերևս ամենախոշոր թվով ծախսերն են օրենսդիր և գործադիր մարմինների, պետական կառավարման ծախսերը՝ շուրջ 30.8 մլրդ դրամ, ֆինանսական և հարկաբյուջետային հարաբերությունների ծախսերը՝ շուրջ 31.0 մլրդ դրամ, արտաքին հարաբերությունների ծախսերը՝ շուրջ 16.1 մլրդ դրամ:

Ընդհանուր բնույթի ծառայությունների ծախսերը կազմում են շուրջ 8.6 մլրդ դրամ, 1162 ծախսային դասիչի ներքո հաշվառված հետազոտական աշխատանքների ծախսերը՝ 10.5 մլրդ դրամ, որը 2019թ.-ի բյուջեով պակաս է շուրջ 4.0 մլրդ դրամով: Պետական պարտքի գործառնությունների ծախսը կազմում է 169.3 մլրդ դրամ, որը մոտ 10.0 մլրդ ավել է 2019 թվականի ծախսային չափից: Նախատեսվում է 56.0 մլրդ տրամադրել տեղական ինքնակառավարման մարմիններին և սահմանամերձ բնակավայրերին, նույնը՝ ինչ այս տարվա բյուջեով: Այս ամենից կարելի է հետևություն անել, որ այն ապարատը, որին ժամանակին այս իշխանությունները գնահատում էին որպես ուռճացված, մնում է նույն ծախսային տիրույթում, եթե 31.5 մլրդ ավել ծախսից օբեկտիվորեն հանենք պետական պարտքի կառավարման ծախսը, կարելի է ենթադրել, որ ծախսերը դեռ մի բան էլ ավելացել են: Դատելով 2019 թվականի վերջին ինը ամիսների թերակատարումից և 2020 թվականի բյուջեով նախատեսված 4.9% տնտեսական աճ ունենալու շեմից, պետք է առաջարկել ԱԺ-ին՝ ուշադիր նայել այս հոդվածներին և տալ համապարասխան գնահատական:

Հարկ եմ համարում նշել, որ Հայ Յեղափոխական Դաշնակցության մասնագիտական ոլորտային հանձնախմբերը հիմա կատարում են համապատասխան վերլուծությունները, և առաջիկայում հանդես կգանք մեր տեսակետի հրապարակումներով: Կարծում եմ առաջնահերթությունը պետք է տրվեին սոցիալական աջակցության հասցեականության, փոքր ու միջին ձեռնարկատիրության զարգացման և նմանատիպ այն գործառույթների զարգացմանը, որոնք կարող էին աճ ապահովել սոցիալ-տնտեսական ներառականության տեսանկյունից: Այս բյուջեն բնույթով նույնն է, ինչ նախորդ բյուջեները: Չնայած ունեն դրական էլեմենտներ ինչպես նախորդ բյուջեները, բայց, այնուամենայնիվ, զարգացման և աճի տեսանկյունից իներցիոն է:

Հեղինակ Ամալյա Առաքելյան

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Հաղորդագրութիւն ՀՅԴ Լիբանանի Կեդրոնակա

Պեքայի քաղաքապետական եւ թաղապետական ընտրութիւններու ծիրին մէջ կիրակի, 18 մայիս

14 Մայիս 2025
Յիշելով Օլիվըր Նորթը եւ «խունթա»ները

Երեւանի ՔՊ-ական իշխանութիւնը հնարամի՜տ է. բազմաթիւ հնարքներ ունի ուսապարկին մէ

14 Մայիս 2025
Փանթուրքիզմը Եւ Հայոց Ցեղասպանութիւն(ն

1915ի Հայոց Ցեղասպանութիւնը ճանչցուած է քաղաքակիրթ աշխարհին կողմէ, հակառակ Թու

14 Մայիս 2025
«Հայհոյութիւնը Փաստի Սով Է»

Սրտցաւ ընկերներէս մէկը հարց կու տար, թէ ի՞նչ կը կատարուի Հայաստանի մէջ: Խորհրդ

14 Մայիս 2025
Հայերի կարծիքով՝ միայն իրենք են անմիաբ

Հայերը հաճախ գանգատվում են, որ իրենք պառակտված ազգ են՝ սխալմամբ կարծելով, որ մ

13 Մայիս 2025
Կիլիկիա Վերլուծական Հարթակի Նիստին Քնն

Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Կաթողիկոսութեան Կիլիկիա Վերլուծական Հարթակի հերթական առցանց

13 Մայիս 2025
Ո՞վ է տիրական ուժը ԱՄՆ -Իրան բանակցութ

Թրամփեան վերջնագրի պայմանաժամը կ՚աւարտի այսօր, Մարտի 12-ին։ Յիշեցնենք, որ

13 Մայիս 2025
Իսրայէ՞լ… Մարդկային օրենքնե՞ր

Իսրայէլի նախագահը՝ Իցհակ Հերցոկ, Երկուշաբթի, 12 Մայիսին Պերլին այցելեց, նշելու

13 Մայիս 2025
ՀՀ Սահմանադրութեան փոփոխութեան անհնարի

2025 թ․ Մարտ 13-ին, ըստ էութեան մերժելով պաշտօնական Երեւանի՝ համատեղ յայտարարո

12 Մայիս 2025
ԱՄՆ Կոնգրեսի տասնյակ անդամներ ոգեկոչել

ԱՄՆ Սենատի և Ներկայացուցիչների պալատի երկու կուսակցություններ ներկայացնող տասն

12 Մայիս 2025
Մայիսի 9-ի խորհուրդը և նշանակությունը

«Մեր ժողվուրդը տեսավ 2020 թվականի 44-օրյա ճակատարամարտի հետևանքները, Արցախի

09 Մայիս 2025
Խրոխտ Շուշիի Ազատագրման Յիշատակին

«Շուշին եւ ազատագրուած տարածքը կը ներկայանան իբրեւ հայ ազգային ռազմավարութեան

09 Մայիս 2025
Շուշին ազգային վերազարթոնքի խորհրդանիշ

Արցախում Եռատոն է, հպարտության եւ հաղթանակի տոն։ 1992-ին Շուշիի հաղթական ազատա

09 Մայիս 2025
Միջոցառում՝ «Շուշի. վերադարձ լինելու է

Մայիսի 8-ին «Անի Պլազա» հյուրանոցի «Անի» սրահում տեղի ունեցավ Շուշիի ազատագրմա

09 Մայիս 2025
33 Տարի Առաջ` Այսօր. Հերոսական Սխրանքն

ԱՍՊԵՏ ՄԱՆՃԻԿԵԱՆ Մայիս 9-ը եռատօն է, նուիրուած` համաշխարհային երկրորդ պատերա

09 Մայիս 2025
Խմբագրական. Եռատօնի Վերաիմաստաւորման Հ

Եռատօնը խորհրդանշող օրուան նշումը նորագոյն հանգամանքներով բոլորովին նոր խորհրդ

08 Մայիս 2025
Շուշին հանդիսանում է հայ ժողովրդի քաղա

ՀՀ ԳԱԱ Պատմության ինստիտուտի Արցախի պատմամշակութային ժառանգության և արդի քաղաք

08 Մայիս 2025
Դիվանագետների համահայկական խորհրդի հայ

Մայիսյան եռատոնը հայ ժողովրդի նորագույն պատմության պանծալի էջերից է, հայկական

08 Մայիս 2025
Այն ինչ այսօր կատարվում է ժամանակավոր

«Շատ բարդ է ինձ համար այսօր խոսելը։ Մի քանի բան ուզում եմ փոխանցել ՝մեկը պատմա

08 Մայիս 2025
Ամեն ինչ անելու ենք, որ, այո՛, այդ վեր

«Շատ կարևոր է այսօր վերաիմաստավորել, արժևորել Շուշիի ազատագրման օրը և խորհուրդ

08 Մայիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company