ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • Քաղաքական վերլուծություն

Կառավարության ծրագիրը չունի բարեփոխումների բավարար ներուժ

13 Փետրվար 2019 Ուսումնասիրելով մեր երկրի տնտեսությունը սոցիալական ներառական զարգացման ճանապարհով առաջ տանելուն ուղղված ՀՀ կառավարության ծրագրային հիմնադրույթները՝ կարելի է արձանագրել նախատեսվող բարեփոխումների մի շարք ուղղություններ, որոնք ոչ միայն չեն բխում հիմնական այդ նպատակադրումից, այլև առանձին դեպքերում, դրանց բովանդակությունը նույնիսկ հակադրվում է այդ նպատակադրմանը:

Ներկայացնենք առարկայական այս հիմնախնդրին վերաբերող, ընդհանրացված որոշ արձանագրումներ:

Մասնավորապես, տնտեսության պետական կարգավորման հիմնական գործիք համարվող հարկային նոր համակարգի հիմքում դրվում են եկամտահարկի դրույքաչափերի համահարթեցումը, ինչպես նաև, անուղղակի հարկերի ավելացման հաշվին, ուղղակի հարկերի որոշակի կրճատումները: Այլ կերպ ասած՝ նախատեսվում են բարեփոխումներ միայն հարուստենրի համար: Հարկային համակարգի սոցիալական բաղադրիչն իսպառ վերացվում է: Այս բաղադրիչը պետք է գործի «շատից շատ, քչից քիչ» պրոգրեսիվ հարկման սկզբունքով: Փոխարենը՝ «շատին շատ, քչին քիչ» նեոլիբերալ սկզբունքով անարդար բաշխման և վերաբաշխման արդյունք են լինելու՝ լրացուցիչ գնաճը, ցածր իրական եկամուտների առաջանցիկ աճի ապախթանումը և սոցիալական նպաստներից դեպի նվազագույնին մոտ աշխատավարձով աշխատելու հնարավոր ձգտումների թուլացումը:

Մյուս կողմից, ՀՆԱ-ի աճի ապահովման համար հիմնական մակրոգործոն է դիտվում արտահանման շեշտակի ավելացումը: Սակայն ապագա հինգ տարիներին արտահանում/ՀՆԱ հարաբերական ցուցանիշի համար թիրախավորվում է այս նպատակին ոչ համարժեք աճ՝ 5-7 տոկոսային կետ (տարեկան միջինը՝ շուրջ 1 տոկոսային կետ), 18 տոկոսից այն հասցնելով 23-25 տոկոսի:

Տնտեսական աճի ապահովման այս մոտեցմամբ համարժեք կարևորված չեն նաև ներքին տնտեսական ներուժի ոչ լիարժեք օգտագործման փաստը և դրա գործադրման առարկայական հնարավորությունները: Ասենք օրինակ, ներմուծման փոխարինումը՝ պետական գնումների ժամանակ նախապատվությունը հայրենական արտադրանքին տալով, ներքին պահանջարկի խթանումը՝ ցածր եկամուտների առաջանցիկ աճն ապահովելու, պետական ներդրումների ավելացման, առանձին ոլորտներում արտադրական ցիկլը ամբողջականացնելու, Արցախի Հանրապետության հետ տնտեսական ինտեգրման կապերը խորացնելու և հնարավոր այլ ձևերով:

Տնտեսական աճի այս մոդելը նախ ռիսկային է մի շարք օբյեկտիվ տնտեսական գործոններով պայմանավորված՝ երկրի տնտեսության արտաքին կախվածության ենթադրվող աճ, սոցիալ-քաղաքական այս իրավիճակում օտարերկրյա ներդրումների ներգրավման հնարավորությունների գերագնահատում, տնտեսության ներքին ներուժն առավելագույնս գործադրելու համար անհրաժեշտ՝ պետության ուղղակի մասնակցության անորոշություն, տնտեսական ենթակառուցվածքների ոչ բավարար վիճակ և բարելավման բարձր ռիսկեր, այդ թվում՝ արտաքին աղբյուրներից մեծ ծավալի վարկավորման անհրաժեշտություն, բնական մենաշնորհներ ունեցող սուբյեկտների կողմից ներդրումային վարքագծի անորոշություններ, գազի, էլեկտրական էներգիայի և ջրի սակագների բարձրացման անորոշություններ:

Այս թեզի իրագործումը էական ռիսկեր է պարունակում նաև աշխարհաքաղաքական առկա մարտահրավերների տեսանկյունից, որոնց կառավարման լուծումները չկան ծրագրում՝ ազգային հարցերում զիջումների հնարավոր պարտադրանք՝ նաև արտաքին տնտեսական ներազդմամբ, պատերազմական վիճակ և ռիսկեր, փակ սահմաններ, տարածաշրջանում լոկալ և գլոբալ շահերի հակադրություններ և փոխլրացնող քաղաքականության հարցում ռիսկեր:

Ակնհայտ է, որ տնտեսական աճի համար առաջարկվող տարեկան միջինը հինգ տոկոս թիրախը ևս չի կարող համարվել բավարար, հռչակվող ներառական զարգացման տեսանկյունից, եթե նկատի ունենանք նաև հարկեր/ՀՆԱ հարաբերական ցուցանիշի և պետական բյուջեից սոցիալական ոլորտին ուղղվող միջոցների ավելացումը բնութագրող ցուցանիշների համար աճի անորոշ թիրախավորումները: Ասենք օրինակ, հինգ տոկոսանոց տնտեսական աճը չի կարող համարժեք լինել առնվազն սոցիալական պաշտպանության ոլորտում հռչակված հետևյալ նպատակադրումներին՝ ծայրահեղ աղքատության վերացում, աղքատության մակարդակի էական նվազեցում (ենթադրվում է այս ցուցանիշը կրճատել առմվազն 50 տոկոսով և հասցնել 10-15 տոկոսի), գործազրկության մակարդակի էական կրճատում (ենթադրվում է ներկայիս 20 տոկոսից այն կդառնա 10 տոկոս, այսինքն՝ տարեկան պետք է ստեղծվեն շուրջ 20-25 հազար լրացուցիչ աշխատատեղեր):

Հատկանշական է նաև, որ ռազմարդյունաբերության ոլորտից բացի, ամրագրված չեն պետության ուղղակի մասնակցային և պետական ներդրումների իրականացման պարտավորություններ՝ ներառական զարգացման օբյեկտիվ անհրաժեշտություն ունեցող առաջնային աճի այլ բևեռներում և հատկապես այն բնակավայրերում, որտեղ դեռևս առկա տնտեսական բարձր ռիսկն ու ցածր հետաքրքրությունները օբյեկտիվորեն չեն ապահովում մասնավոր ներդրումներ: Ասենք օրինակ՝ ՓՄՁ ոլորտ, զբոսաշրջություն, աշխատաշուկայում ներառման առանձնահատուկ դժվարություններ ունեցող անձանց, խմբերի համար և խոցելի առանձին բնակավայրերում պետական ներդրումներով սոցիալական ձեռնարկատիրություն, նաև՝ տնաշխատության հենքի վրա:

Ներառական զարգացման իմաստով ծրագրից բացակայում են նաև հանրային կյանքում համերաշխության արմատավորման համար անհրաժեշտ, օբյեկտիվ հետևյալ նպատակադրումները՝ հատկապես խոշոր ձեռնարկատերերի սոցիալական պատասխանատվության, սոցիալ-աշխատանքային հարաբերություններում սոցիալական գործընկերության ինստիտուտների լիարժեք ներդրումն ու փոխշահավետ զարգացումը:

Թադևոս Ավետիսյան
ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի
ծրագրերի համակարգող, տնտեսագետ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Հայտարարություն Սյունիքի մարզի նկատմամ

Հայ Դատի կենտրոնական խորհուրդն իր խոր մտահոգությունն է հայտնում, տարածաշրջանայ

16 Հունիս 2025
Իշխան Սաղաթելյանի մամուլի ասուլիսը

Հունիսի 16-ին ՀՅԴ «Սիմոն Վրացյան» կենտրոնում տեղի ունեցավ ՀՅԴ Հայաստանի Գերագո

16 Հունիս 2025
Հ.Օ.Մ.-ի Կեդրնական վարչութեան յայտարար

Հայ Օգնութեան Միութեան Կեդրոնական վարչութիւնը խոր մտահոգութեամբ կը հետեւի Հայա

16 Հունիս 2025
Հայկական Գաղութները Միջին Արեւելքի Մէջ

1- Հայկական գաղութները Միջին Արեւելքի մէջ` պատմական շարունակականութիւն եւ ներկ

16 Հունիս 2025
ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպության 28-րդ Գե

ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպության 28-րդ Գերագույն ժողովը գումարվեց Հայաստանի Հանրա

16 Հունիս 2025
Ակնարկ.- Իրանի վրայ յարձակումին յայտար

Աշխարհը արդէն սկսած է հաշուել Իրանի վրայ Իսրայէլի յարձակման եւ Իրանի ինքնապաշտ

16 Հունիս 2025
Ավարտվել է ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպությ

Հունիսի 15-ին Հայաստանում իր աշխատանքներն է ավարտել ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպութ

15 Հունիս 2025
Թեհրանի ռմբակոծությունից վնասվել է հայ

Իրանում, իհարկե, փաստացի պատերազմական իրավիճակ է, բոլորը սպասողական վիճակում ե

15 Հունիս 2025
ՀՅԴ Բյուրոյի հայտարարությունը

Հունիսի լույս 13-ի գիշերը Իսրայելի ռազմաօդային ուժերը զանգվածային հարվածներ են

14 Հունիս 2025
Սարգիս Ազնաւորեանի Նահատակութեան 40-Ամ

Կազմակերպութեամբ ՀՅԴ «Նիկոլ Դուման» կոմիտէին, ուրբաթ, 6 յունիս 2025-ի երեկոյեա

13 Հունիս 2025
Իրանում հայեր չեն տուժել, զոհեր և վիրա

Իսրայելի կողմից Իրանին հասցված հարվածներն ունեցել են կոնկրետ թիրախային բնույթ,

13 Հունիս 2025
Իրանը լուրջ պատասխան է պատրաստում

Իսրայելն այս գիշեր հարվածներ է հասցրել Իրանին: Կան բազմաթիվ զոհեր և վիրավորներ

13 Հունիս 2025
Եթե ԱՄՆ–ն չզսպի Իսրայելին, ռիսկային վի

Հերթական անգամ փորձում են հարվածել Իրանին. վիճակը դեռ անորոշ է, այս պահին հնար

13 Հունիս 2025
ՀՕՄ-ը հաստատ քայլերով կը շարունակէ իր

Ամեակներու նշումը վերանորոգումի, ՀՕՄ-ի հիմքերը ամրացնելու եւ նոր ուժերով շարու

13 Հունիս 2025
Ազգային Կեդրոնական Վարչութեան Կրօնական

Նախագահութեամբ Արամ Ա. վեհափառ հայրապետին, երեքշաբթի, 10 յունիս 2025-ին սկսան

13 Հունիս 2025
«Ռազմիկ» Կը Շարունակէ Մնալ Երիտասարդու

Այսօր մեզի համախմբողը «Ռազմիկ» պաշտօնաթերթն է: Հաւաքուած ենք այսօր հաղորդակից

12 Հունիս 2025
Հայոց Ցեղասպանութեան 110-Ամեակին Նուիր

Ահաւասիկ քանի մը տարիներու տպագիր ձեւաչափով բացակայութենէն ետք, այս տարի տպագի

12 Հունիս 2025
Տեղի կունենա ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գեր

2025 թվականի հունիսի 13-15-ը տեղի է ունենալու ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գերագույն ժո

12 Հունիս 2025
Խմբագրական. Պատերազմ, որում պէտք է յաղ

Հայաստանեայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու եւ նրա սպասաւորների դէմ ՀՀ վարչապետի աթ

12 Հունիս 2025
Ակնարկ. Նախաձեռնութիւնը Եւ Հետագայ Միա

Հայաստանի Հանրապետութեան վարչապետին անվստահութիւն յայտնելու կամ պաշտօնանկ ընել

12 Հունիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company