ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • Քաղաքական վերլուծություն

Կառավարության ծրագիրը չունի բարեփոխումների բավարար ներուժ

13 Փետրվար 2019 Ուսումնասիրելով մեր երկրի տնտեսությունը սոցիալական ներառական զարգացման ճանապարհով առաջ տանելուն ուղղված ՀՀ կառավարության ծրագրային հիմնադրույթները՝ կարելի է արձանագրել նախատեսվող բարեփոխումների մի շարք ուղղություններ, որոնք ոչ միայն չեն բխում հիմնական այդ նպատակադրումից, այլև առանձին դեպքերում, դրանց բովանդակությունը նույնիսկ հակադրվում է այդ նպատակադրմանը:

Ներկայացնենք առարկայական այս հիմնախնդրին վերաբերող, ընդհանրացված որոշ արձանագրումներ:

Մասնավորապես, տնտեսության պետական կարգավորման հիմնական գործիք համարվող հարկային նոր համակարգի հիմքում դրվում են եկամտահարկի դրույքաչափերի համահարթեցումը, ինչպես նաև, անուղղակի հարկերի ավելացման հաշվին, ուղղակի հարկերի որոշակի կրճատումները: Այլ կերպ ասած՝ նախատեսվում են բարեփոխումներ միայն հարուստենրի համար: Հարկային համակարգի սոցիալական բաղադրիչն իսպառ վերացվում է: Այս բաղադրիչը պետք է գործի «շատից շատ, քչից քիչ» պրոգրեսիվ հարկման սկզբունքով: Փոխարենը՝ «շատին շատ, քչին քիչ» նեոլիբերալ սկզբունքով անարդար բաշխման և վերաբաշխման արդյունք են լինելու՝ լրացուցիչ գնաճը, ցածր իրական եկամուտների առաջանցիկ աճի ապախթանումը և սոցիալական նպաստներից դեպի նվազագույնին մոտ աշխատավարձով աշխատելու հնարավոր ձգտումների թուլացումը:

Մյուս կողմից, ՀՆԱ-ի աճի ապահովման համար հիմնական մակրոգործոն է դիտվում արտահանման շեշտակի ավելացումը: Սակայն ապագա հինգ տարիներին արտահանում/ՀՆԱ հարաբերական ցուցանիշի համար թիրախավորվում է այս նպատակին ոչ համարժեք աճ՝ 5-7 տոկոսային կետ (տարեկան միջինը՝ շուրջ 1 տոկոսային կետ), 18 տոկոսից այն հասցնելով 23-25 տոկոսի:

Տնտեսական աճի ապահովման այս մոտեցմամբ համարժեք կարևորված չեն նաև ներքին տնտեսական ներուժի ոչ լիարժեք օգտագործման փաստը և դրա գործադրման առարկայական հնարավորությունները: Ասենք օրինակ, ներմուծման փոխարինումը՝ պետական գնումների ժամանակ նախապատվությունը հայրենական արտադրանքին տալով, ներքին պահանջարկի խթանումը՝ ցածր եկամուտների առաջանցիկ աճն ապահովելու, պետական ներդրումների ավելացման, առանձին ոլորտներում արտադրական ցիկլը ամբողջականացնելու, Արցախի Հանրապետության հետ տնտեսական ինտեգրման կապերը խորացնելու և հնարավոր այլ ձևերով:

Տնտեսական աճի այս մոդելը նախ ռիսկային է մի շարք օբյեկտիվ տնտեսական գործոններով պայմանավորված՝ երկրի տնտեսության արտաքին կախվածության ենթադրվող աճ, սոցիալ-քաղաքական այս իրավիճակում օտարերկրյա ներդրումների ներգրավման հնարավորությունների գերագնահատում, տնտեսության ներքին ներուժն առավելագույնս գործադրելու համար անհրաժեշտ՝ պետության ուղղակի մասնակցության անորոշություն, տնտեսական ենթակառուցվածքների ոչ բավարար վիճակ և բարելավման բարձր ռիսկեր, այդ թվում՝ արտաքին աղբյուրներից մեծ ծավալի վարկավորման անհրաժեշտություն, բնական մենաշնորհներ ունեցող սուբյեկտների կողմից ներդրումային վարքագծի անորոշություններ, գազի, էլեկտրական էներգիայի և ջրի սակագների բարձրացման անորոշություններ:

Այս թեզի իրագործումը էական ռիսկեր է պարունակում նաև աշխարհաքաղաքական առկա մարտահրավերների տեսանկյունից, որոնց կառավարման լուծումները չկան ծրագրում՝ ազգային հարցերում զիջումների հնարավոր պարտադրանք՝ նաև արտաքին տնտեսական ներազդմամբ, պատերազմական վիճակ և ռիսկեր, փակ սահմաններ, տարածաշրջանում լոկալ և գլոբալ շահերի հակադրություններ և փոխլրացնող քաղաքականության հարցում ռիսկեր:

Ակնհայտ է, որ տնտեսական աճի համար առաջարկվող տարեկան միջինը հինգ տոկոս թիրախը ևս չի կարող համարվել բավարար, հռչակվող ներառական զարգացման տեսանկյունից, եթե նկատի ունենանք նաև հարկեր/ՀՆԱ հարաբերական ցուցանիշի և պետական բյուջեից սոցիալական ոլորտին ուղղվող միջոցների ավելացումը բնութագրող ցուցանիշների համար աճի անորոշ թիրախավորումները: Ասենք օրինակ, հինգ տոկոսանոց տնտեսական աճը չի կարող համարժեք լինել առնվազն սոցիալական պաշտպանության ոլորտում հռչակված հետևյալ նպատակադրումներին՝ ծայրահեղ աղքատության վերացում, աղքատության մակարդակի էական նվազեցում (ենթադրվում է այս ցուցանիշը կրճատել առմվազն 50 տոկոսով և հասցնել 10-15 տոկոսի), գործազրկության մակարդակի էական կրճատում (ենթադրվում է ներկայիս 20 տոկոսից այն կդառնա 10 տոկոս, այսինքն՝ տարեկան պետք է ստեղծվեն շուրջ 20-25 հազար լրացուցիչ աշխատատեղեր):

Հատկանշական է նաև, որ ռազմարդյունաբերության ոլորտից բացի, ամրագրված չեն պետության ուղղակի մասնակցային և պետական ներդրումների իրականացման պարտավորություններ՝ ներառական զարգացման օբյեկտիվ անհրաժեշտություն ունեցող առաջնային աճի այլ բևեռներում և հատկապես այն բնակավայրերում, որտեղ դեռևս առկա տնտեսական բարձր ռիսկն ու ցածր հետաքրքրությունները օբյեկտիվորեն չեն ապահովում մասնավոր ներդրումներ: Ասենք օրինակ՝ ՓՄՁ ոլորտ, զբոսաշրջություն, աշխատաշուկայում ներառման առանձնահատուկ դժվարություններ ունեցող անձանց, խմբերի համար և խոցելի առանձին բնակավայրերում պետական ներդրումներով սոցիալական ձեռնարկատիրություն, նաև՝ տնաշխատության հենքի վրա:

Ներառական զարգացման իմաստով ծրագրից բացակայում են նաև հանրային կյանքում համերաշխության արմատավորման համար անհրաժեշտ, օբյեկտիվ հետևյալ նպատակադրումները՝ հատկապես խոշոր ձեռնարկատերերի սոցիալական պատասխանատվության, սոցիալ-աշխատանքային հարաբերություններում սոցիալական գործընկերության ինստիտուտների լիարժեք ներդրումն ու փոխշահավետ զարգացումը:

Թադևոս Ավետիսյան
ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի
ծրագրերի համակարգող, տնտեսագետ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Երբ աշխատած ամեն 3 դրամից 1 դրամը վճար

Եվ նորից պետական պարտքի մասին։ Երբ աշխատած ամեն 3 դրամից 1 դրամը վճարում ես պա

18 Նոյեմբեր 2025
2026 թվականի պետական բյուջեի նախագիծ․

Հաջորդ տարի ավարտվում է այս կառավարության հնգամյա ծրագրի ժամկետը։ Այլևս ար

18 Նոյեմբեր 2025
Ակնարկ.Դիւանագիտական Խողովակներ Եւ Շահ

Իրանի արտաքին գործոց նախարարին յայտարարութիւնները հիւլէական օրակարգով Ուաշինկթ

18 Նոյեմբեր 2025
Մի քանի կարևոր արձանագրում Վաղարշապատի

Նախ, պետք է արժևորել շուրջ 15000 (47 %) քաղաքացիների դիրքորոշումը, ովքեր տեղի

17 Նոյեմբեր 2025
ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության հայտարարութ

Վաղը՝ նոյեմբերի 18-ին մարտի 1-ի թեմայով հերթական ձեռնածությունն է  բեմադրելու

17 Նոյեմբեր 2025
Վաղարշապատը դաս էր

Վաղարշապատում 50 տոկոսից պակաս մասնակցությունը ցույց է տալիս, որ ընտրողների զգ

17 Նոյեմբեր 2025
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցության Կենտրոնա

ՀՅԴ Բյուրոյի հրավերով` նոյեմբերի 15–16-ը Երևանում տեղի է ունեցել Հայ Յեղափոխակ

17 Նոյեմբեր 2025
Ինչպէս պատերազմում՝ այնպէս էլ ֆուտբոլո

2026 թւականի ֆուտբոլի Աշխարհի առաջնութեան ընտրական փուլի վերջին տուրում, Հայաս

17 Նոյեմբեր 2025
Ո՞Վ Կրնայ Հակաճառել «Ազգընտիր»ին…

Ազգային ժողովի բեմէն՝ «Ազգընտիր հերոս»ը դարձեալ յոխորտանքներ սփռած է ընդդիմադի

16 Նոյեմբեր 2025
Միավորված կերտենք մեր հաղթանակները, որ

ՀՅԴ Բյուրոյի ներկայացուցիչ Արմեն Ռուստամյանի ելույթը ՀՅԴ «Նիկոլ Աղբալյան» ուսա

15 Նոյեմբեր 2025
Ընդլայնե՛ք ձեր շարքերը, կառչե՛ք ձեր ար

ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի ներկայացուցիչ Իշխան Սաղաթելյանի ելույթը ՀՅԴ «Նի

15 Նոյեմբեր 2025
Դաշնակցության համար միշտ ուսանողական ե

Այսօր` նոյեմբերի 15-ին Հայաստանի կինոգործիչների միության տանը տեղի ունեցավ ՀՅԴ

15 Նոյեմբեր 2025
Միջոցառում ՝ նվիրված ՀՅԴ «Նիկոլ Աղբալյ

Այսօր` նոյեմբերի 15-ին Հայաստանի կինոգործիչների միության տանը (Կինոյի տուն) տե

15 Նոյեմբեր 2025
Ուրախացէ՜ք, Նոր Հող Պիտի Նուիրենք…

Այս քարտէսը տարածած է Հայ Դատի Յանձնախումբը Աչքալուսա՜նք՝ հայրենի ու համայն հ

15 Նոյեմբեր 2025
Կամաւորներու Յիշատակի Օրուան Նուիրուած

11 Նոյեմբեր 2025-ին, ՀՅԴ-ի Գանատսյի Հայ Դատի յանձնախումբի Արեւմտեան Շրջանի եւ

15 Նոյեմբեր 2025
Ակնարկ. Դաշնակիցներ Եւ Տարբեր Մօտեցում

Ուաշինկթըն-Դամասկոս յարաբերութիւնները նոր շրջափուլ կը թեւակոխեն հիմնական երկու

15 Նոյեմբեր 2025
Արցախը որպես իրողություն չընդունելն առ

Նոյեմբերի 13-ին Հրապարակ TV-ի Հինգշաբթի հաղորդաշարի հյուրն էր ՀՅԴ Արցախի ԿԿ նե

14 Նոյեմբեր 2025
Տեղի ունեցավ «Հայաստան» խմբակցության մ

Այսօր՝ նոյեմբերի 14-ին ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավորներ Լիլիթ Գալստ

14 Նոյեմբեր 2025
ՀՅԴ Հայ դատի Եվրոպայի հանձնախմբի հայտա

ՀՅԴ Հայ դատի Եվրոպայի հանձնախումբը խոր մտահոգություն և վրդովմունք է հայտնում Հ

13 Նոյեմբեր 2025
Մարդ մը, Որ Արարատ Չունի Իր Հոգւոյն Խո

Վազգեն Շուշանյան (Հատուած) Ատելութիւնը, որ պորտիդ եօթը կարելի սերունդներ

13 Նոյեմբեր 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company