ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • Հայաստան
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • Տնտեսական վերլուծություն

Հարկային քաղաքականությունը «պատանդ» է վերցնում փոքր և միջին ձեռնարկատիրությանը

02 Ապրիլ 2019 Պաշտոնական տեղեկատվության համաձայն՝ 2019 թվականի առաջին եռամսակում հավաքագրված հարկերը 11,4 միլիարդ դրամով գերազանցել են պլանավորված ցուցանիշը: Եվ սա բացատրվում է նրանով, որ նախորդ տարվա առաջին եռամսյակի համեմատ, այս տարվա հունվար-մարտ ամիսներին, ավելի են տպագրվել շուրջ 20,7 միլիոն հատ ՀԴՄ կտրոններ:
Փաստ է, որ ՀԴՄ կտրոններ հիմնականում տրամադրում են փոքր և միջին ձեռնարկատիրությամբ (ՓՄՁ) զբաղվողները և հիմնականում մանրածախ առևտրի և ծառայությունների ոլորտում: Հետևաբար, այս լրացուցիչ հարկային մուտքերի հիմնական բաժինն ապահովել են նշված ոլորտներում գործող ՓՄՁ սուբյեկտները:

Կառավարության կողմից հռչակված սոցիալական ներառական զարգացման տեսանկյունից առարկայական հարց է առաջանում՝ 11,4 միլիարդ դրամի ո՞ր մասն է բաժին ընկնում խոշոր տնտեսվարողներին և տնտեսության մյուս ոլորտներին: Ասենք օրինակ՝ հանքարդյունաբերությանը, շինարարությանը, վերամշակող արդյունաբերությանը և այլն:
Կառավարության հնգամյա ծրագրով պայմանավորված՝ նաեւ ՓՄՁ զարգացման տեսանկյունից պետք է առաջնային կարևորվեն այդ ոլորտի հարկման գործող կարգավորումները:
Ակնհայտ փաստ է, որ ՓՄՁ ոլորտում ունենք էապես բարձր՝ գոնե նվազագույն շահույթ ապահովող, տնտեսվարման հետ անհամատեղելի հարկային ընդհանուր բեռ: Ի դեպ, կառավարության ծրագրում ևս հստակ ամրագրված է, որ այս ոլորտում պետք է էապես նվազեցվի հարկային բեռը և խթանվի աշխատանքը՝ հատկապես փոքր ձեռնարկատիրության զարգացման ճանապարհով:

Եվ այս իրավիճակում՝ առանց խոստացված հարկային բեռի անհրաժեշտ թեթևացման և պարզեցման, առաջանում է հետևյալ օբյեկտիվ հարցը.

«Արդյո՞ք լիարժեք գնահատվել են իրական այն ռիսկերը, որոնք կարող են օբյեկտիվորեն հանգեցնել ՓՄՁ սուբյեկտների փակմանը՝ տուգանքների, վարչարարության խստացման ճանապարհով լրացուցիչ հարկային մուտքեր ապահովելու հետեւանքով»:

Կարծում եմ՝ ոչ, քանի որ յուրաքանչյուր օր ականատես ենք լինում այդ ռիսկերի հետեւանքով փակվող կամ դրա եզրին գտնվող բազմաթիվ ՓՄՁ սուբյետների և նրանց արդարացի բողոքի տարբեր դրսևորումներին:

Իսկ հարկային համակարգում նախատեսվող խնդրահարույց փոփոխությունների վերաբերյալ բազմիցս ենք հրապարակային ներկայացրել մեր կոնկրետ մտահոգություններն ու առաջարկությունները, որոնք այդպես էլ լսելի չեն դառնում: Իսկ նախատեսվող այս փոփոխությունների սոցիալական ազդեցության ամփոփ գնահատումն այն է, որ էապես նվազեցվում է հարկային համակարգի ներառական զարգացումը խթանող բաղադրիչը՝ կենսապահովման նվազագույնից ցածր և դրանից բազմապատիկ անգամ բարձր եկամուտները հարկվելու են նույն դրույքաչափով՝ չհարկվող շեմ նախատեսելու և գործող տարբերակումը խորացնելու փոխարեն, իսկ խոշոր տնտեսվարողների գերշահույթների հարկման բեռն էլ նվազեցվելու է: Սրա հետեւանքով նվազող հարկային մուտքերը լրացվելու են սպառողի վրա դրվող հարկերի և հետևաբար նաև գների բարձրացմամբ, որն էլ անխուսափելիորեն ծնելու է սոցիալական նոր խնդիրներ: Հարկային գործիքով չեն նախատեսվում նաև իրական խթաններ՝ ցածր եկամուտների առաջանցիկ ավելացմանն ուղղված:

Հարկային համակարգի փոփոխությունների վերաբերյալ ՓՄՁ ոլորտի ներկայացուցիչների կողմից բարձրացվող բազում մտահոգությունները, քաղաքականության պատասխանատուների հետ կարևոր հարցերի շուրջ շարունակվող խորքային անհամաձայնությունները ցույց են տալիս, որ այստեղ ևս չլուծված են մնալու մի շարք հիմնախնդիրներ:

Հատկանշական է նաև այն, որ պաշտոնական տեղեկատվության համաձայն՝ 2019 թվականի առաջին եռամսյակում տնտեսվարողներին է վերադարձվել 26,4 միլիարդ դրամ, ինչը նախորդ տարվա նույն ցուցանիշը գերազանցում է 7,4 միլիարդ դրամով: Այս գումարները հիմնականում ստանում են խոշոր տնտեսվարող սուբյեկտնեերը՝ վճարված հարկերի վերադարձման տարբեր մեխանիզմների գործադրմամբ: Այստեղ էլ կարևոր է, թե վերադարձված գումարների ո՞ր մասն են ստացել ՓՄՁ սուբյեկտները:

Փաստորեն ստացվում է, որ լրացուցիչ հարկերը հավաքվում է ՓՄՁ ոլորտից և դրանց մի մասն էլ վերադարձվում է խոշոր տնտեսվարողներին:

Ամփոփելով ասվածը կարելի է եզրակացնել, որ կարծես շեղվում ենք նաև կառավարության ծրագրում տնտեսության սոցիալական ներառական զարգացմանը վերաբերող որոշ հիմնական նպատակադրումներից:

Թադևոս Ավետիսյան
ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի
ծրագրերի համակարգող, տնտեսագետ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Իրավիճակը բարդ է. պետք է փորձել ինչ-որ

Սեպտեմբերի 3-ին Ադրբեջանի իշխանությունների պահանջով Բաքվում փակվեց Կարմիր խաչի

12 Սեպտեմբեր 2025
Նիկոլ Աղբալյան-150

Համազգային հայ կրթական և մշակութային միության Երևանի գրասենյակի նախաձեռնությամ

12 Սեպտեմբեր 2025
Ո՛չ ուրացմանը․ ՀՅԴ ՀԵՄ բողոքի ակցիան

Թուրքիա-Հայաստան հարաբերությունների կարգավորման հարցով հատուկ ներկայացուցիչ Սե

12 Սեպտեմբեր 2025
Երկարատև խաղաղությունը ոչ թե շարունակա

ՀՅԴ Բյուրոյի անդամ, ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Լիլիթ Գալստյանի ելու

12 Սեպտեմբեր 2025
Ցանկացած համաձայնագիր պետք է համապատաս

Եվրախորհրդարանի հերթական լիագումար նիստի շրջանակներում մի շարք հանդիպումներ կա

12 Սեպտեմբեր 2025
Խաղաղությանն ու անվտանգությանը սպառնու

«Թշնամին գտնվում է Հայաստանի ինքնիշխան տարածքում, շարունակում է նոր պահանջներ

11 Սեպտեմբեր 2025
Պայքար` Յանուն Արդարութեան

«Մարդը այն չէ, թէ ինչ կը մտածէ, այլ այն՝ ինչ որ կը թաքցնէ»։ Անտրէ Մալրօ (1901

11 Սեպտեմբեր 2025
ՀՅԴ Լիբանանի Հայ Դատի Մարմինը Լիբանանի

ՀՅԴ Լիբանանի Հայ դատի մարմինը ՄԱԿ-ի Մարդու իրաւունքներու խորհուրդի Ժընեւի մէջ

11 Սեպտեմբեր 2025
Նախագահ Խաչատուրեանը Կը Նսեմացնէ Սփիւռ

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինեանի եւ rփիւռքի գործերու գլխաւոր յանձնակատար Զարեհ Սինանեա

10 Սեպտեմբեր 2025
Ֆրանս-թրքական լարուածութիւն

Սուրիայէն Արեւմտեան Ափրիկէ, Լիպիայէն Իսրայէլ, թրքական ու ֆրանսական կառավարութի

10 Սեպտեմբեր 2025
Ուաշինկթընեան համաձայնութիւններ. Ղարաբ

Գէորգ Ղուկասեան Քաղաքական գիտութիւնների թեկնածու, ՀՅԴ Բիւրոյի Հայ Դատի կեդրոն

10 Սեպտեմբեր 2025
«Վարանդա» Երգչախումբը Կը Շարունակէ Երգ

ՏԻԳՐԱՆ ՃԻՆՊԱՇԵԱՆ Երկուշաբթի, 8 սեպտեմբերին բացուեցաւ Հայաստանի Ազգային ժողո

10 Սեպտեմբեր 2025
Բագրատունի Ընդունեց Պատրան Ժիա Քըրտը

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու Յակոբ Բագրատունի երէկ ընդունեց

10 Սեպտեմբեր 2025
Ակնարկ. Նախաստորագրութիւն Կամ Սահմանի

Հայաստան-Թուրքիա երկխօսութեան մասնակցող թրքական պատուիրակութիւնը պիտի ժամանէ Հ

09 Սեպտեմբեր 2025
Պատասխանատվության բացակայության ավերի

Կարող է մի պահ զարմանալի թվալ, բայց շատ մարդիկ նույնիսկ չեն ընկալում «պատասխան

08 Սեպտեմբեր 2025
Ակնարկ. Իսրայէլի Աքիլէսեան Կրունկները

Լիբանանի կառավարութեան սպասուած նիստը նոյնքան սպասուած արդիւնք ունէր: Շիի համա

08 Սեպտեմբեր 2025
Ի՞նչ պատասխանատվություն են կրելու ․․․

ՀՅԴ Բյուրոյի անդամ, ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր, ԱԺ Գիտության, կր

06 Սեպտեմբեր 2025
Նախաստորագրված համաձայնագրերը լեգիտիմ

ՀՅԴ Բյուրոյի անդամ, ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Լիլիթ Գալստյանը F

06 Սեպտեմբեր 2025
Քրիստափոր Միքայէլեանի Նահատակութեան 12

Կիրակի, 31 օգոստոս 2025-ին պաշտօնապէս փակուեցաւ ՀՅԴ ԼԵՄ-ի ՀՅԴ հիմնադիր-ռահվիրա

06 Սեպտեմբեր 2025
Պաշտոնական Թեհրանը պարզորոշ հասկացնում

Կովկասյան հարցերով փորձագետ Էհսան Մովահեդիանը լրագրողների հետ զրույցում անդրադ

06 Սեպտեմբեր 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company