ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • Քաղաքական վերլուծություն

Մտածել պետության, այլ ոչ թե իշխանության վարկանիշի մասին

07 Փետրվար 2020 Պետության առջև պատասխանատվության զգացում ունեցող ցանկացած քաղաքացի պետք է մտածի Հայաստանի, այլ ոչ թե սեփական և, առավել ևս, իշխանության վարկանիշի մասին:

Հանրությունը պետք է սովորի առաջին հերթին ձևավակերպել նպատակը, թե ի՞նչ տեսակի երկիր պետք է կառուցել, ի՞նչ պետք է հասկանալ սոցիալական, իրավական, ժողովրդավարական երկիր ասելով: Պետք է մշակվի համապաասխան հայեցակարգ հենց այս տրամաբանության շրջանակներում: Անհրաժեշտ է ձևակերպել և հրապարակել պայմանական կամ խորհրդանշական 100 խնդիրը: Այսինքն, հանրությանը պետք է առաջնորդեն ոչ թե խիստ կասկածելի և վիճահարույց 100 «փաստերը», որոնք տալիս են ամենատարբեր մեկնաբանությունների առիթ, այլ ծրագրերը: Մեզ պետք է միավորի ապագայում հարյուր հարց լուծելու վճռականությունը, այլ ոչ թե քարոզչական «փաստերի» մանիպուլյացիան: Սա նշանակում է պետական քաղաքական գործունեությունը բերել տրամաբանված հեռանկարային ուղի, միաժամանակ ներդնելով չափելի գործիքներ: Այդ խնդիրներից պետք է բխեն ռազմավարություններ, թե ո՞ր ոլորտում ինչ պետք է անել: Օրինակ՝ գյուղատնտեսությունը, կա՞ խնդիր, որո՞նք են դրանք, ի՞նչ է պետք անել, ովքե՞ր պետք է զբաղվեն, ի՞նչքան ժամանակ է անհրաժեշտ լուծումների համար և այլն:

Միայն առաջնահերթությունները գնահատելուց հետո կարող ենք անդրադառնալ կառավարության կառուցվածքին: Կառավարության կառուցվածքն ու կազմը կախված պետք է լիներ ռազմավարություններից: Իսկ այսօրվա պատկերը հետևյալն է` ոլորտը կա, ռազմավարությունը չկա, խնդիրները կան, լուծումները՝ կցկտուր, ոլորտը կա, քաղաքականություն մշակող գերատեսչությունը՝ չկա կամ առկա է ոչ բավարար գործառույթներով միքսված մարմին:

Խնդիրները ձևակերպելուց, լուծումներ տվողներին մեջտեղ բերելուց և ռազմավարություն մշակելուց հետո, անհրաժեշտ է միջոցառումների ծրագիր՝ չափելի գործիքներով՝ կարճաժամկետ, միջնաժամկետ և երկարարաժամկետ գնահատականներով: Հաջորդ փուլը հինգ տարվա զարգացման ծրագիրն է, որը մշակելուց, հաշվարկելուց, թիրախային արդյունքների սահմանումից, իրականացման մեխանիզմների կազմն ու կառուցվածքը ձևավորելուց հետո անցնում ենք հաջորդ քայլին՝ անհրաժեշտ նյութական ռեսուրսների գնահատմանը:

Վերը նշված մոտեցումը նշանակում է` սկզբում ծրագիրը, հետո կառավարության կազմն ու կառուցվածքը, որին պետք է հաջորդեն բոլոր հաշվարկները: Իսկ սա իր հերթին նշանակում է պետական, քաղաքական և հասարակական ոլորտներն օժտել միս ու արյունով, շունչ տալ երկրի առաջանցիկ զարգացմանը:

Պետության զարգացման կայունության ու կանխատեսելիության համար պարտավոր ենք հստակ շարադրել, թե ինչպիսի պետական քաղաքականություն է իրականացվելու ֆինասնատնտեսական, սոցիալական, առողջապահական, կրթամշակութային, անվտանգության ու պաշտպանության և մնացած բոլոր կենսական կարևոր ոլորոտներում:

Հայաստան պետության առաջ կանգնած են մարտահրավերներ, որոնց մասին ամբողջական իմացություն ունենալը խիստ անհրաժեշտ է: Լուծումներ ունենալը ոչ միայն կարևոր է, այլ նաև պարտադիր: Չի կարելի զբաղեցնել բարձր դիրք, ստանձնել պարտավորություններ ու պատասխանատվություն, սակայն իրականում չունենալ լուծումներ: Օրինակ՝ չի կարելի չունենալ Արցախի հիմնախնդրի մասին սեփական տեսակետ, լուծում և զբաղվել խնդրի կարգավորմամբ, չի կարելի սպասել, թե ինչ լուծում կառաջարկվի մեզ դրսից և հետո նոր միայն սկսել քննարկումների փուլը, հրապարակ նետել գնահատականներ և արհեստական օրակարգեր: Այս ամենը բոլորը հասկանում են: Հասկանում են, թե՛ ներսում, թե՛ դրսում: Եվ առհասարակ` դիվանագիտությունը խորամանկություն չի: Նման մտայնությամբ արտաքին քաղաքականության կառուցումը անհարգալից վերաբերմունք է մեր միջազգային գործընկերների նկատմամբ, որը չի կարող չանդրադառնալ իր հերթին մեր պետության հեղինակության և Հայաստանի նկատմամբ` մեր գործընկերների վերաբերմունքի վրա:

Խնդիրների լուծումների ընթացքում, կամ, ավելի ճիշտ կլինի ասել, պետության կառուցման ընթացքում, եթե հանկարծ մեխանիզմի որևէ հատված չի ապահովի անհրաժեշտ արդյունավետությունը, ապա նոր միայն պետք է անդրադառնալ դրան: Պետական մեխանիզմի մաս է նաև Սահմանադրական դատարանը: Սահմանադրական դատարանի գործունեությունը անհրաժեշտ է գնահատել պետության կառուցման ընթացքում դերակատար լինելու կամ խափանարար աշխատանք անելու տեսանկյունից: Լինի ՍԴ, թե մեկ այլ ոլորտ, եթե պետության առաջանցիկ զարգացման տեսանկյունից խափանարար աշխատանք է կատարում, ապա պետք է անդրադառնալ դրան: Եթե խափանարար աշխատանք չի կատարում, ապա չի կարելի պետական գործող մեխանիզմը կանգնեցնել, ինչ է թե դետալներ են փոխվելու:

Պետության կառուցման և կազմակերպման համար վերը նշված պայմաններից բացի պակաս կարևոր չի նաև ներքին բարոյահոգեբանական մթնոլորտը: Չի կարող լինել զարգացած պետություն անհանդուրժողականության բարձր մակարդակով: Հնարավոր չի մարդուն, մեր յուրաքանչյուր քաղաքացուն դարձնել մասնակից պետության կառուցման սուրբ գործին, եթե նա իր տարբերվող տեսակետի համար ստանում է ոչ ավել, ոչ պակաս հակապետական տարրի պիտակը: Հնարավոր չի ունենալ համերաշխ միջավայր, եթե չկա քաղաքական բանավեճ, չկա ոչ միայն տարբերվող տեսակետները ընկալելու, այլ նույնիսկ լսելու պատրաստակամություն: Մարդկանց «հակապետական» անվանելով պետություն չենք սարքի, եղածն էլ կդնենք վտանգի ու հարվածների տակ: Երկրի ներսում թշնամիներ չկան, թշնամիները սահմանից այն կողմում են:

Արմեն Գրիգորյան

ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի Ֆինանսական հանձնախմբի նախագահ

Հ. Գ. Առաջարկվող հանրաքվեի անցկացման ժամկետներին, քաղաքական նպատակներին, ձևին և բովանդակությանը կանդրադառնամ մի փոքր ավելի ուշ՝ քաղաքական համակարգի կայացման և հանրային կոնսեսուսի տեսանկյունից:

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Տեղի կունենա ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գեր

2025 թվականի հունիսի 13-15-ը տեղի է ունենալու ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գերագույն ժո

12 Հունիս 2025
Խմբագրական. Պատերազմ, որում պէտք է յաղ

Հայաստանեայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու եւ նրա սպասաւորների դէմ ՀՀ վարչապետի աթ

12 Հունիս 2025
Ակնարկ. Նախաձեռնութիւնը Եւ Հետագայ Միա

Հայաստանի Հանրապետութեան վարչապետին անվստահութիւն յայտնելու կամ պաշտօնանկ ընել

12 Հունիս 2025
Ֆրանսիայի Հայկական Կազմակերպություններ

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինեանի կրկնվող հարձակումները Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի դեմ, ն

11 Հունիս 2025
Իմպիչմենտի համար «Հայաստան» խմբակցությ

«ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության դիրքորոշումը հստակ է, մեր 28 ստորագրությունները պա

11 Հունիս 2025
Մարդն ինչ առաքելությամբ որ բերվել է իշ

Հանրությունը վերջին օրերին ակտիվ քննարկում է Փաշինյան-կաթողիկոս հեռակա վեճը, ո

11 Հունիս 2025
Հ․Յ․Դ․ 135-ամեակի եւ Հայաստանի Ա․ Հանր

Շաբաթ, Յունիս 7-ին, Ուաթըրթաունի Սուրբ Ստեփանոս եկեղեցւոյ կից Հրեշտակապետաց Յո

11 Հունիս 2025
Բարձր ճակատով պիտի դիմագրաւենք մեզի պա

ՀՅԴ Գանատայի Կեդրոնական կոմիտէի ներկայացուցիչ Խորէն Տիմիթեանի փոխանցած պատգամ

11 Հունիս 2025
Թորոնթոյի մէջ տեղի ունեցաւ Գանատայի Հա

«Միասին Հայ Դատին համար…» Ահաւասիկ այս կարգախօսն էր որ համախմբած էր թորոնթո

11 Հունիս 2025
Պետք է կռիվ տալ

«Նիկոլ Փաշինյանն իշխանության գալու հաջորդ օրվանից պայքարել է եկեղեցու դեմ, եթե

11 Հունիս 2025
Իշխան Սաղաթելյանը կոչ է արել այս գիշեր

ՀՅԴ Հայասատանի Գերագույն մարմնի ներկայացուցիչ, ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգ

10 Հունիս 2025
ՀՅԴ Բյուրոյի անդամները հանդիպել են Հայ

ՀՅԴ Բյուրոյի ներկայացուցիչ Արմեն Ռուստամյանը, Բյուրոյի անդամներ Լիլիթ Գալստյան

10 Հունիս 2025
ՀՅԴ Բյուրոյի հայտարարությունը

Սիրելի՛ հայրենակիցներ, Այսօր, երբ հավաքական հայ ժողովուրդն անվտանգային լրջա

10 Հունիս 2025
Փաշինյանի իրական նպատակը Գարեգին Երկրո

Այն ժամանակ, երբ Հայաստանը կանգնած է գոյաբանական սպառնալիքի առջև, կարելի էր ակ

10 Հունիս 2025
Գանատայի Հայ Դատի յանձնախումբի նախաձեռ

Աւելի քան 7 տասնամեակէ ի վեր Գանատայի Հայ Դատի յանձնախումբի գլխաւոր նպատակները

10 Հունիս 2025
Բագրատունի. «Պահանջուածը Լիբանանի Մէջ

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու, Հայկական երեսփոխանական պլոքի ա

10 Հունիս 2025
Սա կիսալուսնյաց արշավանք է եկեղեցու դե

Հունիսի 10-ին «5-րդ ալիք» հեռուստաընկերության «Օրագիր» հաղորդման հյուրն էր ՀՅԴ

10 Հունիս 2025
Խմբագրական. 17-րդ Եւ 18-րդ Կէտերը

Հայաստանի վարչապետին կողմէ Ամենայն հայոց կաթողիկոսի եւ բարձրաստիճան հոգեւորակ

09 Հունիս 2025
Կիլիկիա վերլուծական հարթակի հերթական

Նախագահութեամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Արամ Ա․ Վեհափառ Հայրապետին, Կիլիկիա Վերլուծական Հարթ

09 Հունիս 2025
Արթուր Խաչատրյանը  այցելել է Կիպրոս

ՀՅԴ անդամ, ՀՀ ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Արթուր Խաչատրյանը ՀՅԴ Կիպր

09 Հունիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company