ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • Հայաստան
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՀՅԴ Հայաստան
  • Հարցազրոյցներ

Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունները չեն խթանի տնտեսական ակտիվությունը

17 Հունվար 2019 Yerkir.am-ի զրուցակիցն է ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի պատասխանատու, տնտեսագետ Սուրեն Պարսյանը:

- Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունների փաթեթն ի՞նչ ազդեցություն կունենա մեր տնտեսության վրա:

- 2016-ին Հարկային օրենսգիրքն ընդունվեց երկար քննարկումներից և ուսումնասիրություններից հետո` այն ակնկալիքով, որ երկար ժամանակ` 4-5 տարի այդ օրենսգրքում որևէ արմատական փոփոխություն չի լինելու, իսկ հարկ վճարողների կողմից հարկային համակարգն ավելի կանխատեսելի և ավելի քիչ ռիսկային է լինելու: Սակայն հենց հաջորդ իսկ տարվա ընթացքում Հարկային օրենսգիրքը մի քանի անգամ փոխվեց, փոփոխություններ եղան նաև անցած տարիներին: Հիմա էլ զգալի փոփոխություններ են նախատեսված` կապված շրջանառության, եկամտային հարկի հետ: Հարկային օրենսգրքի` առաջարկվող փոփոխությունները մեր տնտեսության վրա զգալի ազդեցություն չեն կարող ունենալ` դրանք չեն խթանի տնտեսական ակտիվությունը, նոր ներդրումներ չեն ներգրավվի, փոքր և միջին բիզնեսի շրջանառությունը, մրցունակությունը չեն ավելացնի:

– Ի՞նչ է նախատեսվում այս փոփոխություններով, և արդյո՞ք հարկային բեռի թեթևացմանն է սա միտված:

– Նախատեսված է շրջանառության հարկը 58-ից 115 մլն դրամ դարձնել, այսինքն` մինչև 115 մլն շրջանառություն ունեցող տնտեսվարող սուբյեկտները կարող են օգտվել շրջանառության հարկից, ասել է, թե` նրանք շրջանառության որոշակի տոկոսով հարկ են վճարում և որևիցե ուրիշ հարկ չեն վճարում: Բայց, միևնույն ժամանակ, առանձին ուղղություններով նախատեսված է շրջանառության հարկի տոկոսադրույքների աճ, մասնավորապես` հանրային սննդի օբյեկտների դեպքում, օրինակ` 2018-ին գործել է 6 տոկոս շրջանառության հարկ, որն այժմ դառնալու է 8 տոկոս, իսկ 2020-ին այն կդառնա 10 տոկոս: Սա զգալի բեռ է հանրային սննդի օբյեկտների համար, քանի որ այստեղ այնքան էլ բարձր չէ շահութաբերությունը, որ նրանք կարողանան իրենց շրջանառության 10 տոկոսը վճարել ու շարունակել իրենց գործունեությունը: Սա հարված է փոքր ու միջին բիզնեսին: Պետք է ամեն դեպքում գնահատել այդ ռիսկերը և վերլուծել, թե այս պահի դրությամբ որքանով է նպատակահարմար լրացուցիչ հարկային բեռ դնել հանրային սննդի օբյեկտների վրա:

Բացի այդ` բարեփոխումների փաթեթում որդեգրված է եկամտային հարկի համահարթեցման մոտեցումը. անկախ եկամտի չափից` բոլորը պետք է վճարեն 23 տոկոս եկամտահարկ, ինչը ո՛չ տնտեսապես, ո՛չ սոցիալապես արդարացված չէ:

Առանձին ապրանքների, օրինակ` ալկոհոլային ապրանքների դեպքում ակցիզային հարկի բարձրացում կլինի, որի նպատակն է համահարթեցման արդյունքում նվազեցված հարկերը փոխհատուցել: Քանի որ շատ հարկ վճարողները սկսել են քիչ վճարել, և արդյունքում` պետական բյուջեում դեֆիցիտ կառաջանա, այն ուզում են լրացնել ակցիզային հարկի շնորհիվ: Այսինքն` ալկոհոլային խմիչքների վրա հարկը կավելանա, և այդ հարկը կսկսեն վճարել բոլորը` անկախ նրանից, թե նրանց եկամուտը որքան կլինի: Ըստ էության` հարկումը տեղափոխում են դեպի սպառում, որն արդարացված չէ: Սա ռեգրեսիվ հարկային քաղաքականության մոտեցում է, երբ գործում է «Շատից քիչ, քչից շատ» անարդար մոտեցումը:

Շարունակվելու է նաև նախորդ տարիներին ներդրած` ընտանեկան ձեռնարկությունների արտոնյալ հարկային ռեժիմը` նախկին 18 մլն-ի փոխարեն դառնալու է 20 մլն, սակայն այդ փոփոխությունը չի տարածվելու առևտրի իրականացման վայրերում, մասնավորապես` տոնավաճառներում, շուկաներում գործող տնտեսվարող սուբյեկտների վրա: Դա վերաբերելու է տոնավաճառից դուրս գործողներին, և այդ փոփոխությունից չեն կարող օգտվել նաև ծառայության ոլորտում աշխատող տնտեսվարողները: Համաձայն այդ ռեժիմի` մինչև 20 մլն շրջանառություն ունեցողներն ազատվում են գրեթե բոլոր հարկերից և շատ թեթև հարկային բեռի տակ են:

Հարկային օրենսգրքի բարեփոխումները պետք է դիտարկել ընդհանուր տնտեսական բարեփոխումների համատեքստում` հաշվի առնելով Երևանի քաղաքապետարանի` տեղական տուրքերի և վճարների բարձրացումը: Հունվարի 1-ից շեշտակիորեն բարձրացվել են տեղական տուրքերն ու վճարները, օրինակ` հանրային սննդի, առևտրի իրականացման վայրերի դեպքում, սեղմված գազի, կարաոկեների, բարերի և այլ գործունեությունների դեպքում: Այսինքն` նախատեսվում է տեղական տուրքերի աճ, իսկ այն հնարավոր իջեցումները, որ նախատեսված են Հարկային օրենսգրքով, չեզոքացնում են Երևան քաղաքի տուրքերի և վճարների բարձրացումը, այսինքն` մի տեղ նվազեցվում է, մյուս տեղում` մի քանի անգամ բարձրացվում:

Միաժամանակ, այս իշխանությունները առաջարկում են բարձրացնել գույքահարկը, մասնավորապես` 300 և ավելի ձիաուժ ունեցող ավտոմեքենաների դեպքում գույքահարկը կավելանա գրեթե 3 անգամ:

– Հունվարի 1-ից ծերության, հաշմանդամության, կերակրողին կորցնելու դեպքում նպաստների չափերը դառնում են 25 500 դրամ: Սա ի՞նչ խնդիր է լուծում:

-Բարեփոխումների փաթեթում նվազագույն պարենային ապահովման շեմ է առաջարկվում` 25 500 ՀՀ դրամ, այսինքն` նպաստներն ու կենսաթոշակները դրանից ցածր չեն կարող լինել: Փոփոխությունը վերաբերում է շուրջ 18 000 թոշակառուների, ինչպես նաև մեծ թվով նպաստառուների, ընդհանուր առմամբ` 80 000 մարդ օգտվելու է այս ֆինանսական աջակցությունից: Անշուշտ, ողջունելի է այս աջակցությունը, սակայն մեր նպատակը ոչ թե պետք է լինի նվազագույն պարենային զամբյուղի ապահովումը, այլ նվազագույն սպառողական զամբյուղի ապահովումը: Տեսեք` որպեսզի մարդն աղքատ չհամարվի, պետք է նվազագույն սպառողական զամբյուղից ավելի եկամուտ ունենա , իսկ նվազագույն սպառողական զամբյուղը կազմում է մոտ 60 000 ՀՀ դրամ: Ստացվում է` վերոնշյալ փոփոխության դեպքում 25 500 դրամ ստացողները չեն համարվի ծայրահեղ աղքատ, բայց կհամարվեն աղքատ:

– Ավտոմեքենաների մաքսազերծման նոր համակարգն ի՞նչ է իրենից ենթադրում:

– Ավտոմեքենաների մաքսազերծման հետ կապված իրավիճակը կախված է տարբեր գործոններից: Այն, որ 2020-ից հետո երրորդ երկրներից ներմուծվող ավտոմեքենաների մաքսատուրքերը շեշտակի աճելու են, հանգեցրել է նրան, որ հիմա շատ մեքենաներ են ներմուծվում ՀՀ, ինչի հետևանքով մաքսազերծման կետերում հերթեր են առաջանում: Նախորդ տարի ՊԵԿ-ը որդեգրեց աշխատաոճ, ըստ որի` ինվոյսով պետք է իրականացնի բոլոր մաքսազերծումները, այսինքն` ինչ գին նշված է հաշիվ-ապրանքագրի (ինվոյսի) մեջ, դա էլ պետք է համարվի հիմք մաքսային արժեքը որոշելու և մաքսազերծելու համար: 2018 թվականի ընթացքում բազմաթիվ ավտոներմուծողներ ավտոմեքենաներ էին ներմուծում կեղծված կամ իրականությանը չհամապատասխանող ապրանքագրերով, որոնց միջոցով վճարում էին ավելի քիչ մաքսեր, հարկեր: Այդ տվյալներն ուսումնասիրելուց հետո ՊԵԿ-ը որոշում կայացրեց վերանայել իր քաղաքականությունը և երրորդ երկրներից ներմուծվող վթարված ավտոմեքենաների արժեքը ոչ թե որոշել հաշիվ- ապրանքագրերով, այլ փորձագետների խմբի կողմից. նրանք գնահատելու են կոնկրետ ավտոմեքենաների արժեքը և դրան համապատասխան մաքսատուրքերն են հաշվարկելու: Սա կոռուպցիոն ռիսկեր է պարունակում, որը պետք է նվազեցնել: Այդ ռիսկերի նվազեցման առաջին քայլը կլինի այն, որ փորձագիտական հանձնաժողովը հրապարակի, թե ի՞նչ սկզբունքներով է գնահատելու ավտոմեքենայի մաքսային արժեքը, ավտոմեքենայի կոնկրետ առանձին դետալների անսարքությունն ի՞նչ մեթոդաբանությամբ է հաշվարկելու, հակառակ դեպքում` այստեղ շատ չարաշահումներ կարող են լինել: Փորձագետների ներառման փոփոխությունով պայմանավորված էլ` մաքսազերծման կետերում իրարանցում սկսվեց, քանի որ մարդկանց համար դա նորություն էր: Հիմա խնդիր կա` գործընթացը ճիշտ բացատրելն ու գործադրելը և, ամենակարևորը, այս համակարգն արդար կիրառելը: Եթե արդար կիրառվի, գուցե ներմուծողների կողմից վստահություն կստանա և կսկսի գործել: Ամենամեծ խնդիրն այժմ հերթերն են. մաքսազերծման կետերի աշխատանքների արդյունավետ կազմակերպման համար գուցե պետք է անցնել 24-ժամյա ռեժիմի կամ այդ կետերի թիվն ավելացնել, որ նման հերթեր չլինեն:

-Նոր սերնդի ՀԴՄ սարքերի վերաբերյալ ՊԵԿ նախագահն ասում էր, որ պարտադիր չէ գնեն իրենց կողմից ներմուծված ՀԴՄ սարքերը, այլ պարզապես պետք է գնել այն սարքերը, որոնք համապատասխանում են այսինչ չափանիշներին: ՊԵԿ նախագահի խոսքով` իրենք ազատականացրել են ոլորտը: Արդյո՞ք նրանց սահմանած չափանիշներով ՀԴՄ սարքեր կան շուկայում, բացի նրանց առաջարկածից:

-Հիմա բոլոր տնտեսվարողները պետք է ներդնեն նոր սերնդի ՀԴՄ-ներ: Մնացել են մինչև 10 մլն շրջանառություն ունեցող տնտեսվարողները, որոնք փոքր, գերփոքր ձեռնարկություններն են: Փոքր բիզնեսի ներկայացուցիչները, հատկապես` տոնավաճառների, շուկաների տնտեսվարողները դեռևս չեն դրել այդ սարքերը: Հարկայինն էլ, իր հերթին, ծանուցում է իրականացնում, որ տեղադրեն, քանի որ հակառակ պարագայում նրանք կարող են տուգանվել 150 000 ՀՀ դրամի չափով: Սա լուրջ վարչական տուգանք է փոքր կամ գերփոքր տնտեսվարող սուբյեկտների համար: Ինչ վերաբերում է ՊԵԿ նախագահի առաջարկին, որ տնտեսվարողները կարող են գնել ոչ իրենց ներմուծած ՀԴՄ սարքերը, ապա նրանց սահմանած չափանիշներին համապատասխան սարքեր առաջարկողներ այս պահին շուկայում չկան, այսինքն` այս պահին այլընտրանք չկա: Բացի այդ` հետաքրքիր համակարգ են ներդրել` տնտեսվարողները 10 000 ՀՀ դրամ կանխավճար են վճարում ու շարունակում հին ՀԴՄ սարքով աշխատել` մինչև նոր ՀԴՄ-ն ներմուծվի, և այն տրամադրեն տնտեսվարողին, այսինքն` նախօրոք դառնում ես նրանց ՀԴՄ-ի գնորդը, և եթե հետագայում ինչ-որ մեկն ավելի մատչելի գնով այդ սարքից բերի, դու այլևս չես կարող այն գնել:

Կ. Հ.

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Իշխան Սաղաթելյանը Բրյուսելում հանդիպել

Աշխատանքային այցով Բրյուսելում գտնվող՝ ՀՅԴ Հայաստանի ԳՄ ներկայացուցիչ, ՀՀ ԱԺ պ

02 Հուլիս 2025
Գազայի հատվածում հրադադարի կայունությո

Թրամփը հայտարարել է, որ Իսրայելը համաձայնել է Գազայի հատվածում 60-օրյա հրադադա

02 Հուլիս 2025
Ակնարկ. Մաքրոնէն Քալլաս, Անցնելով Լաւր

Ֆրանսայի նախագահին, Ռուսիոյ արտաքին գործոց նախարարին եւ Եւրոպական Միութեան արտ

02 Հուլիս 2025
Բեմադրութիւն Եւ «Կանխում» Խաղարկութեան

Ֆրանսացի նախագահ Էմանուել Մաքրոնի զօրակցութիւնը Հայաստանի իշխանութիւններու կատ

02 Հուլիս 2025
ՍԻՐԻԶԱ կուսակցութեան նախագահը այցելեց

Ան­ցեալ շա­բաթ, ՍԻՐԻԶԱ կու­սակ­ցու­թեան նա­խա­գահ ­Սոք­րա­թիս ­Ֆա­մե­լոս, ըն­կ

01 Հուլիս 2025
«Ապառաժ»-ը դադարեցնում է իր աշխատանքը

Սիրելի՛ հայրենակիցներ, Արցախի ժողովրդի բռնի տեղահանությունից հետո «Ապառաժ»-

01 Հուլիս 2025
Իրաքեան Բեմագրութեան Կրկնութիւնը

Միջազգային քաղաքականութեան մէջ մեծ տէրութիւնները պետութեան մը հովանաւորութիւնը

01 Հուլիս 2025
Փաշինյանն ընդօրինակում է Թալեաթին և Ստ

Ամեն անցնող օրվա հետ Հայաստանն ավելի է գլորվում դեպի բռնապետություն: Վարչապետ

01 Հուլիս 2025
Իրանը շարունակում է ուշադրության կենտր

Իրան-Իսրայել ռազմական ակտիվ գործողությունները դադարեցված են, և 168.am-ը Թեհրան

01 Հուլիս 2025
ԵԱՀԿ ԽՎ-ում Հայաստանը ներկայացնող իշխա

ՀՅԴ Բյուրոյի անդամ, ԱԺ «Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Լիլիթ Գալստյանը հայտ

01 Հուլիս 2025
Հանդիպում Եվրոպայի սոցիալիստների կուսա

Հունիսի 30-ին ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի ներկայացուցիչ, ՀՀ ԱԺ պատգամավոր Ի

01 Հուլիս 2025
Ադրբեջանի ագրեսիան չի կարող դիտվել որպ

ՀՅԴ Բյուրոյի անդամ, ՀՀ ԱԺ պատգամավոր Լիլիթ Գալաստյանի ելույթը Պորտոյում կայացո

01 Հուլիս 2025
Յանուն անխուսափելի և նորանոր յաղթանակո

Արդէն անվարան ու այսպէս ասած՝ առանց բառերը ծամծմելու, Հայաստանում թէ’ Սփիւռքու

01 Հուլիս 2025
Շվեյցարացի պատգամավորներն ԱՄՆ Կոնգրեսո

Շվեյցարացի խորհրդարանականներ Էրիխ Ֆոնտոբելը և Լուկաս Ռեյմանը Միացյալ Նահանգներ

01 Հուլիս 2025
Մոնթրէալի մէջ տեղի ունեցաւ ՀՕՄ-ի Գանատ

Անցնող շաբաթավերջին՝ 27-29 Յունիս 2025-ին, Մոնթրէալի Հայ կեդրոնի «Ահարոնեան» ս

01 Հուլիս 2025
Ընթացքի մէջ է «Հայ Ուսանողութիւնը Արցա

21 Յունիս 2025ին, տեղի ունեցաւ «Հայ Ուսանողութիւնը Արցախի Համար» 2025ի ծրագիրի

30 Հունիս 2025
Իշխան Սաղաթելյանն աշխատանքային այցով գ

ՀՅԴ Հայաստանի Գերագույն մարմնի ներկայացուցիչ, ՀՀ ԱԺ պատգամավոր Իշխան Սաղաթելյա

30 Հունիս 2025
Այցելութիւն` Հանրապետութեան Նախագահին

ՀՅԴ Բիւրոյի անդամ, Միջին Արեւելքի պատասխանատու, երեսփոխան Յակոբ Բագրատունի եւ

30 Հունիս 2025
Յայտարարութիւն Հ.Յ.Դ. Հիւսիսեան Առանձն

Հայաստանի մէջ գործող իշխանութիւնը անդադար կը շարունակէ իր ապազգային գործողութի

30 Հունիս 2025
Յայտարարութիւն ՀՅԴ Արեւմտեան Եւրոպայի

Նախագահ Մաքրոնի դիրքորոշումը՝ անընդունելի Նախագահ Մաքրոնի՝ Փաշինեանի հետ հե

30 Հունիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company