ՀՅԴ
Հայ Յեղափոխական Դաշնակցություն պաշտոնական կայք arfd.am
Skip to content
ՀՅԴ

ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ

ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ

  • ՄԵՐ ՄԱՍԻՆ
    • Պատմություն
      • Պատմական ակնարկ
      • Կարևոր իրադարձություններ
      • գործիչներ
    • Ծրագիր
    • Կանոնագիր
    • Ընդհանուր ժողովներ
    • Կազմակերպական կառույց
      • ՀՅԴ Բյուրո
      • Հայաստան
        • Գերագույն մարմին
        • Տարածքային կառույցներ
        • ԱԺ խմբակցություն
        • ՀՅԴ-ն գործադիրում
      • Արցախ
      • Կազմակերպական շրջաններ
      • Երիտասարդական/ուսանողական
    • Հիմնարկներ և գրասենյակներ
    • Ուղեկից միություններ
    • Միջազգային համագործակցություն
  • ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • Լրահոս
    • Հայտարարություններ
    • Հոդվածներ
  • ՄԱՄՈՒԼ
    • «Դրօշակ» պաշտոնաթերթ
    • Լրատվամիջոցներ
  • ՇՏԵՄԱՐԱՆ
    • Գրադարան
    • Տեսադարան
    • Ձայնադարան
    • Լուսանկարներ
    • Թանգարան
    • Արխիվ
  • ՀԵՏԱԴԱՐՁ ԿԱՊ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
    • Դաս
    • Նոր
  1. ԳԼԽԱՎՈՐ ԷՋ
  2. ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՀՅԴ Հայաստան
  • Հարցազրույցներ

Սաստելով չի կարելի մարդկանց մղել աշխատելու

14 Նոյեմբեր 2018 «Հայոց Աշխարհ»-ի հարցազրույցը ՀՅԴ Բյուրոյի տնտեսական հետազոտությունների գրասենյակի ծրագրերի համակարգող, տնտեսագետ Թադեւոս Ավետիսյանի հետ

-Օրերս վարչապետի պաշտոնակատարը մեր երկրում գործազրկության խնդրով պատասխանատու հայտարարություն արեց Աստանայում՝ երկրի 800 հազար բնակչությանը մեղադրելով անգործության, ծուլության, իբր զբաղվածություն ունեցող 350 հազար բնակչության վճարած հարկերի հաշվին ապրելու համար:

-Հայաստանում մենք 18 տոկոս գործազրկության մակարդակ ունենք, ինչը բարձր ցուցանիշ է, ընդ որում՝ գործազուրկների 23-24 տոկոսը երիտասարդներն են: Ազգային վիճակագրական կոմիտեի այս տարվա ցուցանիշներով՝ երկրում երկրորդ եռամսյակի ընթացքում 202,5 հազար մարդ է գործազուրկ:

Մոտ 105 հազար ընտանիք էլ անապահովության նպաստ է ստանում: Եթե հաշվենք, որ յուրաքանչյուր ընտանիքում 3-4 անձ է բնակվում, ստացվում է, որ մոտ 315-420 հազար հոգի է այդ նպաստի հաշվին ապրում: Ընդհանուր առմամբ գործազուրկների ու նպաստառուների թիվը տատանվում է այս ցուցանիշների սահմաններում, այլ ոչ թե 800 հազարի:

Ինչ վերաբերում է զբաղվածություն ունեցողներին եւ ինքնազբաղվածներին, ապա այդ թիվն ավելին է, քան ներկայացվել է՝ մոտ 500 հազար: Բայց հարկավոր է հաշվի առնել, որ սա գրանցված աշխատողների թիվն է, այնինչ մեր աշխատաշուկայում մոտ 30-40 տոկոս ստվեր գոյություն ունի: Մարդիկ աշխատում են առանց աշխատանքային պայմանագրերի ու գրանցումների՝ հաշվառվելով որպես գործազուրկներ կամ նպաստառուներ: Դա եւս բարձր ցուցանիշ է, եւ զբաղվածության պաշտոնական թիվը ըստ այդմ անգամ մոտավոր իրական պատկերը չի արտացոլում:

-Նոր իշխանություններն աղքատության հաղթահարման նպատակով ծրագրեր նախատեսե՞լ են։

-2019թ. պետական բյուջեում զբաղվածության պետական ծրագրերին հատկացվող միջոցները նույնն են մնացել՝ մոտ 1,7 մլրդ դրամ, այն դեպքում, երբ անապահովության նպաստների տրամադրման համար 35 մլրդ դրամ է հատկացվել թե՛ նախորդ, թե՛ այս տարի: Փաստորեն այդ փաստաթղթով պետությունը ինքն է խրախուսում այն վիճակը, որի համար բողոքում է վարչապետի պաշտոնակատարը:

Անապահովությունից զբաղվածություն եւ կայուն եկամտով աղքատության հաղթահարման մասին վարչապետի բերած դրույթը արտացոլված չէ պետական բյուջեում, եւ գործազուրկներին հատկացվող պետական աջակցությունը տարբեր ծրագրերի իրականացման համար չի ավելացել, չնայած գործազրկությունը պահպանվում է բարձր մակարդակում:

Սա այն դեպքում, երբ մենք հռչակում ենք, թե սոցիալական քաղաքականությունը պետք է լինի հանրությանն անապահովությունից դեպի աշխատանք, նպաստից դեպի աշխատանք ուղղորդելու մոտեցումը: Բայց միայն հայտարարություններով, սաստելով չի կարելի այդ քաղաքականությունն իրականացնել, աներկբա գործուն ծրագրեր են հարկավոր, որոնց միջոցով հենց պետությունը պետք է օգնի, աջակցի առանձին անհատներին մտնել աշխատաշուկա, խթան գտնել աշխատելու համար, նաեւ համապատասխանել այդ շուկայի պահանջներին:

Ի վերջո այն մարդիկ, որոնք այսօր ինչ-ինչ պատճառներով չեն աշխատում, տարբեր խնդիրներ ունեն, եւ այնպես չէ, թե նրանք նպատակադրված չեն ուզում աշխատել եւ իրենց ստացած մոտ 30 հազար դրամ նպաստը լիովին բավարարում է իրենց եւ ընտանիքի կարիքները հոգալու համար: Դա ամենեւին այդպես չէ:

Նախ, նշենք, որ այդ նպաստառուների մի մասը նաեւ այլ կողմնակի եկամուտներ է ստանում՝ տրանսֆերտների կամ աշխատելու, գյուղատնտեսությամբ, անասնապահությամբ զբաղվելու միջոցով: Պարզապես նրանք չեն գրանցվում, իրենց ունեցվածքը թաքցնում են, ստվերային աշխատանք են իրականացնում, որպեսզի իրենց ստացած նպաստից չզրկվեն: Իհարկե, դա բացասական երեւույթ է, քանի որ ստացվում է, որ նպաստի կարիք ունեցող այլ ընտանիքների հաշվին է նա այդ գումարը ստանում:

Մի շարք կազմակերպությունների, այդ թվում, Համաշխարհային բանկի գնահատումներով, նպաստառու ընտանիքներում նպաստի հասցեականությունը մոտ 70 տոկոս է, այսինքն՝ ընտանիքների 30 տոկոսը չպետք է նպաստառու լինի: Բայց դա եւս լավ օրից չէ, որ մարդիկ նման խորամանկությունների են դիմում: Տարիներով անկայուն ու ցածր աշխատավարձով աշխատանքը, գյուղատնտեսության ոլորտում պետական աջակցության բացակայությունը մարդկանց մեջ վախ է առաջացրել, որ եթե չլինի այդ կողմնակի պետական օգնությունը, ապա իրենք կարող են մի օր ընդհանրապես զրկվել շահույթից, ապրուստի միջոցից: Մյուս կողմից էլ զգալի ցածր աշխատավարձը նրանց հնարավորություն չի տալիս, առանց այդ չնչին եկամտի, քիչ թե շատ հոգալ ընտանիքի կարիքները:

-Ի՞նչ եք առաջարկում դուք գործազրկության խնդիրը լուծելու համար, որո՞նք են գործուն ծրագրերը:

-Դրամական պասիվ մոտեցումներով՝ այն էլ ոչ բավարար չափով, բացառված է, որ կարողանանք հաղթահարել գործազրկությունն ու աղքատությունը: Այսօր էլ իրականացվում են նախկինում գործադրված ծրագրերն այդ ուղղությամբ, որոնք սոցիալական բարեկեցություն այդպես էլ չապահովեցին, ինչպես որ ի սկզբանե ակնկալվում էր, մարդիկ նորից մնացին աղքատության նույն մակարդակին:

Պատճառն այն է, որ մոտեցումները աղքատության հաղթահարմանը պետք է ավելի խորքային, հեռահար եւ համալիր լինեն: Ամենակարեւորը՝ պետությունն այդ հարցում պետք է աշխույժ մասնակցություն ունենա, այլ ոչ թե պասիվ, ինչպես որ հիմա է:

Բյուջեով ավելի շատ գումար պետք է հատկացվի գործազրկության հաղթահարմանը, քանի որ նախատեսված 1,7 մլրդ դրամը չի կարող արդյունավետ լինել: Գուցե ավելի լավ է նպաստների համար նախատեսված բյուջեն ամբողջությամբ ուղղել գործազրկության վերացմանը, իսկ նպաստները տրամադրել որպես հաշմանդամության նպաստ:

Եթե գործազրկության ցուցանիշները բավական մեծ են, հարկավոր է ֆերմերային տնտեսություններ ստեղծելու պայմաններ ապահովել: Վերջին տարիներին նման շատ տնտեսություններ փակվել են, վերացել, քանի որ այդ ոլորտը ռիսկային է՝ կախված լինելով եղանակային եւ այլ արտաքին պայմաններից:

Պետությունը պետք է երաշխավորի ֆերմերների եկամուտների կայունությունը՝ այդ ոլորտում ապահովագրական համակարգի ներդրմամբ, որպեսզի մարդիկ ամեն տարի չկանգնեն իրենց ողջ ներդրածը կորցնելու վտանգի առաջ:

Նաեւ ծրագրեր իրականացնի մարդկանց արտադրանքը հետագայում իրացնելու համար, պայմանավորվածություն ձեռք բերի արտերկրի համապատասխան ընկերությունների հետ նրանց արտադրանքն արտահանելու համար, նաեւ այստեղ երաշխավորի, որ համապատասխան քանակության գյուղմթերք արտադրելուց հետո տնտեսավարողները կգնեն այդ մթերքը նախապես պայմանավորված գնով ու ծավալով, որպեսզի հետո գյուղացիները բերքն իրացնելու փաստի առաջ չկանգնեն:

Գործազուրկներին կայուն եկամտով ապահովելու միջոցներից մեկն էլ պետության ստեղծած սոցիալական ձեռնարկություններն են, որի տարածված փորձը եւս կա աշխարհում: Այսինքն՝ նպաստների գումարն օգտագործելով՝ պետությունը կարող է փոքր հիմնարկներ ստեղծել եւ դրանցում աշխատանքի վերցնել նպաստառուներին, որոնք գործունակ են:

Այդպես նպաստների ծախսն ավելի արդյունավետ ու նպատակային կլինի՝ սոցիալապես խոցելի խմբերը՝ հատկապես աղքատ ընտանիքի անդամները, այդ ձեռնարկություններում կաշխատեն, արդյունք կտան, սպառողից կվերածվեն նաեւ ստեղծողի, որոշակի շահութաբերություն կապահովեն եւ կնպաստեն նաեւ տնտեսության զարգացմանը՝ մուլտիպլիկատիվ ազդեցությամբ:

Երբ պետությունը նպաստ է տալիս, դրա տնտեսական ազդեցությունը մի քանի անգամ ցածր է, քան դրա միջոցով աշխատատեղեր ստեղծելը, օրինական եկամուտներ ավելացնելը եւ մարդկանց համար ավելի բարձր աշխատավարձ ապահովելը:

Չմոռանանք, որ Հայաստանի Հանրապետությունը սահմանադրությամբ սոցիալական պետություն է, հետեւաբար սոցիալական պարտավորություններ ունի իր բնակչության հանդեպ:

Ի վերջո այսօրվա իշխանությունից մարդիկ դրական սպասումներ ունեն, դրանք պետք է կյանքի կոչվեն, այլապես հանդիմանող հայտարարությունները, պետության չեզոքությունը քաղաքացու կյանքում կարող են հիասթափության, հուսահատության նոր ալիք բարձրացնել:

ԹԱԳՈՒՀԻ ԱՍԼԱՆՅԱՆ

FacebookTwitterOdnoklassnikiTelegramPrint
Լրահոս
Հ.Օ.Մ.-ի Կեդրնական վարչութեան յայտարար

Հայ Օգնութեան Միութեան Կեդրոնական վարչութիւնը խոր մտահոգութեամբ կը հետեւի Հայա

16 Հունիս 2025
Հայկական Գաղութները Միջին Արեւելքի Մէջ

1- Հայկական գաղութները Միջին Արեւելքի մէջ` պատմական շարունակականութիւն եւ ներկ

16 Հունիս 2025
ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպության 28-րդ Գե

ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպության 28-րդ Գերագույն ժողովը գումարվեց Հայաստանի Հանրա

16 Հունիս 2025
Ակնարկ.- Իրանի վրայ յարձակումին յայտար

Աշխարհը արդէն սկսած է հաշուել Իրանի վրայ Իսրայէլի յարձակման եւ Իրանի ինքնապաշտ

16 Հունիս 2025
Ավարտվել է ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպությ

Հունիսի 15-ին Հայաստանում իր աշխատանքներն է ավարտել ՀՅԴ Հայաստանի կազմակերպութ

15 Հունիս 2025
Թեհրանի ռմբակոծությունից վնասվել է հայ

Իրանում, իհարկե, փաստացի պատերազմական իրավիճակ է, բոլորը սպասողական վիճակում ե

15 Հունիս 2025
ՀՅԴ Բյուրոյի հայտարարությունը

Հունիսի լույս 13-ի գիշերը Իսրայելի ռազմաօդային ուժերը զանգվածային հարվածներ են

14 Հունիս 2025
Սարգիս Ազնաւորեանի Նահատակութեան 40-Ամ

Կազմակերպութեամբ ՀՅԴ «Նիկոլ Դուման» կոմիտէին, ուրբաթ, 6 յունիս 2025-ի երեկոյեա

13 Հունիս 2025
Իրանում հայեր չեն տուժել, զոհեր և վիրա

Իսրայելի կողմից Իրանին հասցված հարվածներն ունեցել են կոնկրետ թիրախային բնույթ,

13 Հունիս 2025
Իրանը լուրջ պատասխան է պատրաստում

Իսրայելն այս գիշեր հարվածներ է հասցրել Իրանին: Կան բազմաթիվ զոհեր և վիրավորներ

13 Հունիս 2025
Եթե ԱՄՆ–ն չզսպի Իսրայելին, ռիսկային վի

Հերթական անգամ փորձում են հարվածել Իրանին. վիճակը դեռ անորոշ է, այս պահին հնար

13 Հունիս 2025
ՀՕՄ-ը հաստատ քայլերով կը շարունակէ իր

Ամեակներու նշումը վերանորոգումի, ՀՕՄ-ի հիմքերը ամրացնելու եւ նոր ուժերով շարու

13 Հունիս 2025
Ազգային Կեդրոնական Վարչութեան Կրօնական

Նախագահութեամբ Արամ Ա. վեհափառ հայրապետին, երեքշաբթի, 10 յունիս 2025-ին սկսան

13 Հունիս 2025
«Ռազմիկ» Կը Շարունակէ Մնալ Երիտասարդու

Այսօր մեզի համախմբողը «Ռազմիկ» պաշտօնաթերթն է: Հաւաքուած ենք այսօր հաղորդակից

12 Հունիս 2025
Հայոց Ցեղասպանութեան 110-Ամեակին Նուիր

Ահաւասիկ քանի մը տարիներու տպագիր ձեւաչափով բացակայութենէն ետք, այս տարի տպագի

12 Հունիս 2025
Տեղի կունենա ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գեր

2025 թվականի հունիսի 13-15-ը տեղի է ունենալու ՀՅԴ Հայաստանի 28-րդ Գերագույն ժո

12 Հունիս 2025
Խմբագրական. Պատերազմ, որում պէտք է յաղ

Հայաստանեայց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու եւ նրա սպասաւորների դէմ ՀՀ վարչապետի աթ

12 Հունիս 2025
Ակնարկ. Նախաձեռնութիւնը Եւ Հետագայ Միա

Հայաստանի Հանրապետութեան վարչապետին անվստահութիւն յայտնելու կամ պաշտօնանկ ընել

12 Հունիս 2025
Հետեւողական Եւ Կազմակերպուած Պայքարի Դ

Ազգը այն հաւաքականութիւնն է, որ կը բնորոշուի` իր պատմական միասնական զարգացումո

11 Հունիս 2025
Ֆրանսիայի Հայկական Կազմակերպություններ

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինեանի կրկնվող հարձակումները Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի դեմ, ն

11 Հունիս 2025
Բոլոր Նյութերը
Հետեվեք մեզ
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Ստացեք մեր լուրերը էլ.փոստով
Loading
ՀԱՅ ՅԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԴԱՇՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ Հասցե՝ ՀՀ, ք. Երևան, Մհեր Մկրտչյան 12/1 Հեռախոս՝ (+374) 10 52 17 65, (+374) 10 52 18 74 Էլ. փոստ՝ [email protected]
© ARF Dashnaktsutyun- ARMENIAN REVOLUTIONARY FEDERATION Website by Web Development Company